ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Грешките, които се допускат при шофиране по магистрала | ||||||
| ||||||
Разсейване на шофьорите Според данни на Генералната дирекция на движението (DGT) разсейването е най-тревожният фактор. 32% от произшествията със загинали през 2021 г. са причинени от някакъв вид разсейване на шофьора като пряка причина. Според проучването 3% от водачите използват мобилен телефон докато шофират и от DGT считат, че около 400 смъртни случая годишно в Испания са причинени от използването им. Изчислява се, че ако отделим 20 секунди, за да изпратим съобщение, например по WhatsApp, ще изминем 600 м, без да обръщаме нужното внимание на пътя. В допълнение, отделянето на 8 секунди за отговор на повикване може да ни отнеме 266 м, преди да се фокусираме върху пътя. Превишена скорост 57,3% от шофьорите превишават разрешената скорост, като това е много често срещано нарушение по магистралите. Докато умерената скорост винаги е фактор, който допринася за намаляване на последствията от произшествия, превишаването намалява способността на водача да реагира на непредвидени събития и генерира така наречения тунелен ефект - намаляване на зрителното поле, което е обратно пропорционално на скоростта. Според проучването през последните години шофьорите са станали по-наясно с този проблем и процентът на тези, които превишават 160 км/ч е намален. Освен това голям процент шофьори, които не спазват ограничението от 120 км/ч, не надвишават 130 км/ч. Най-високите скорости по магистралите са регистрирани през почивните дни. Използване на мигачи при маневри Сигнализиране при маневри се използва все по-малко от много шофьори, които подценяват значението да информират другите участници в движението за своите действия. Само 33% от шофьорите използват мигачи на пътища с две платна и магистрали, което води до объркване и потенциално опасни ситуации по време на смяна на платното или изпреварване. Според проучването тази грешка е по-често срещана при леките автомобили, като водачите на тежкотоварни автомобили са по-стриктни при използването на мигачите. Безопасна дистанция Дистанцията между автомобилите е жизненоважно за безопасността, особено при високи скорости. Приблизително 11% от водачите на леки автомобили не спазват безопасното разстояние и това ги прави уязвими при рязко спиране, непоказани маневри или друго непредвидено събитие на пътя. Още по-опасно е липсата на безопасно разстояние, когато се шофира през нощта, в дъжд или при лоша видимост и условия на пътя. Използването на предпазен колан Въпреки че по-голямата част от шофьорите в момента използват предпазния колан защото са осъзнали важността му в случай на катастрофа, или защото не искат да бъдат глобени, същото не важи за пътниците на задните седалки. Все още има много случаи, в които седящите отзад омаловажават значението на колана и пътуват без да го закопчават. А това при инцидент причинява сериозни наранявания и дори смърт. В случай на челен сблъсък поставянето на предпазен колан намалява риска от смърт и сериозни наранявания на главата с 90%. Освен това намалява риска от рани, счупвания и други наранявания със 75%. При удар отзад намаляването на риска от смърт или сериозно нараняване е 50%. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Млад шофьор прегази легнал на пътя бургазлия
09:16 / 25.11.2024
Изрязаха 90 % от корема й
09:02 / 25.11.2024
Започва ремонт на тези бургаски улици
14:10 / 25.11.2024
Връхлита ни силна магнитна буря
08:39 / 25.11.2024
Ужасен инцидент с тротинетка в Бургас
09:23 / 26.11.2024
Катастрофа с двама пострадали на пътя Айтос – Бургас
09:25 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета