Готви ли се протест в транспортния бранш заради въвеждането на тол системата?
Превозвачи заплашват с протести заради допълнителни разходи, които трябва да заплащат при отчитането на толтаксите от 1 март. Те обвиниха пътната агенция, че е допуснала монопол при доставките на бордовите устройства за отчитане на изминатите километри. От АПИ отхвърлиха обвиненията и обясниха, че ще вземат под внимания всички критики на бранша преди старта на платеното ползване на пътищата у нас за автобуси и камиони на 1 март.
Три са предвидените варианти за заплащане на толтаксата от автобуси и камиони след 1 март.
Изборът е между маршрутна карта или образно казано дневна винетка, чрез монтиране на бордово устройство в превозното средство или чрез джипиес отчитане на километрите.
Превозвачите, обаче отказват да плащат месечен абонамент за ползване на бордовите устройства.
Магдалена Милтенова - председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи коментира:
"Ние всъщност ще плащаме една такса за обслужване в размер на около 15 лв. без ДДС месечно, която такса до насотящия момент по никакъв повод, при никакви обстоятелства не е обявявана на нито едно от мероприятаията, организирани от АПИ. Хората са много революционно настроени, искат да излязат на протест, отказват за закупуват устройствата, отказават на 1ви да извършват превоз по толуваните участъци и наистина ситуацията е изключително критична в момента.
Йордан Арабдажиев - председател на Съюз на международните превозвачи сподели притесненията си:
"Ако аз си продам превозното средство след 3 месеца, трябва да платя до края на срока на договора такса за обслужване, която ние не знаем откъде се появи.В момента сме изправени пред ситуация, в която трябва да сключим договори по принуда, за да бъдем на 1-ви март изрядни."
От бранша заплашиха да бойкотират старта на толсистемата.
АПИ пък заявиха, че няма монопол при доставчиците на бордови устройства, като се опарвадаха, че няма забрана те да бъдат отдавани под наем на превозвачите.
Олег Асенов - член на УС на АПИ обясни:
"Договорът, който сме сключили с доставчиците, предоставя възможност за различни начини на придобиване на устройството - или под наем или със закупуване. Какъв метод са дали самите доставчици за достъп, те са избрали единия от възможните начини, защото икономически очевидно е този начин за тях е по-изгоден."
От пътната агенция съобщиха, че вече имат повече от 1200 договора за над 7000 бордови устройства, пише още "БНТ".