Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Гаранционните карти вече на флашка и диск
Автор: Екип Burgas24.bg 08:59 / 30.08.2010Коментари (1)1926
© Burgas24.bg
Гаранционната карта за даден продукт ще може да се получава на флаш памет, диск, имейл или друг носител, стига той да бъде "траен и достъпен за потребителя". Това ще стане, в случай че се приемат промените в Закона за защита на потребителите, който е пуснат за обществено обсъждане в правителствения портал www.strategy.bg. Към момента в нормативната уредба е записано само, че търговската гаранция се предоставя от продавача в писмена форма. С ремонтирания текст обхватът се разширява, което означава, че освен на парче хартия "трайността" на даден продукт може да бъде осигурена на купувача и на електронен носител.

Документът, с който се удостоверява гаранцията, без значение на какъв носител точно е, трябва да съдържа обстойна информация за правата на потребителя и начините за предявяване на претенции към търговеца. В данните трябва да е разписан и срокът на валидност, териториалният обхват, за който важи, името и адресът на лицето, което я дава, както и същите данни, но на лицето, пред което може да бъде предявена. Информацията трябва да e задължително на български език, написана по начин, достъпен за потребителя.

В момента изискване за езика няма. За по-сигурна защита на купувача в ремонтирания закон е записано, че Комисията за защита на потребителите ще може да сезира съда, в случай че установи, че има неравноправни клаузи в договорите между търговец и купувач. В такава ситуация КЗП ще предявява искове пред Темида договореностите да бъдат обявявани за нищожни. Освен това вече няма да се "молим" във формулярите с които се жалваме, че правата ни на купувачи са накърнени.

Според записаните промени в закона вместо "молби, жалби и сигнали" ще подаваме "предложения, жалби и сигнали". Според "облагородения" закон рекламациите за дадена стока или услуга вече можем да правим на адреса, посочен от търговеца, или в магазина, от който сме купили стоката, в рамките на работното време. Ако дадена стока пък не съответства на договора за продажбата й, то търговецът е длъжен да я поправи. Досега такъв текст не беше записан изрично, въпреки че имаше друг, който гласеше, че привеждането на стоката в съответствие трябва се направи в едномесечен срок. Това правило остава и сега.

Източник: в. "Монитор"









Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
Само тези промени да не сложат изискване на ЕГН за издаване на гаранция както направиха Multirama!
Коментарите са на публикуващите ги. Burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Бургас и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@burgas24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Бургазлии във facebook
RSS за новините
Статистика: