Документът, с който се удостоверява гаранцията, без значение на какъв носител точно е, трябва да съдържа обстойна информация за правата на потребителя и начините за предявяване на претенции към търговеца. В данните трябва да е разписан и срокът на валидност, териториалният обхват, за който важи, името и адресът на лицето, което я дава, както и същите данни, но на лицето, пред което може да бъде предявена. Информацията трябва да e задължително на български език, написана по начин, достъпен за потребителя.
В момента изискване за езика няма. За по-сигурна защита на купувача в ремонтирания закон е записано, че Комисията за защита на потребителите ще може да сезира съда, в случай че установи, че има неравноправни клаузи в договорите между търговец и купувач. В такава ситуация КЗП ще предявява искове пред Темида договореностите да бъдат обявявани за нищожни. Освен това вече няма да се "молим" във формулярите с които се жалваме, че правата ни на купувачи са накърнени.
Според записаните промени в закона вместо "молби, жалби и сигнали" ще подаваме "предложения, жалби и сигнали". Според "облагородения" закон рекламациите за дадена стока или услуга вече можем да правим на адреса, посочен от търговеца, или в магазина, от който сме купили стоката, в рамките на работното време. Ако дадена стока пък не съответства на договора за продажбата й, то търговецът е длъжен да я поправи. Досега такъв текст не беше записан изрично, въпреки че имаше друг, който гласеше, че привеждането на стоката в съответствие трябва се направи в едномесечен срок. Това правило остава и сега.
Източник: в. "Монитор"