ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Филип Лазаров: Държавата да стимулира поставянето на газови уредби на автомобилите | ||||||
| ||||||
"Заставам на страната на обикновения човек – на тези 100 000 души, които няма да могат да ползват автомобилите си пълноценно в столицата. Те не заслужават да бъдат наказани с тази мярка. В нея има 1500 неуредици – как се случва уведомяването, че си нарушител, например? Второ, аз като обикновен гражданин дори не съм разбрал какви са правилата. Трето, как се налага това нещо, като с цялото си нахалство най-бедната държава в ЕС въвежда най-строги плравила по отношение на трафика. С какво сме го заслужили?“, попита Лазаров. "Искам от името на хората да попитам отговорните фактори как те решават да въвеждат такива промени. Съгласен съм, че трябва да дишаме чист въздух. Трябва да видим какво значи замърсяване – някой автомобил, който е неизправен, отделя повече от необходимите емисии. Колата замърсява защо- защото е стара, мощна или защото не работи правилно?“, каза още Филип Лазаров. Той подчерта, че тази диференциация е ключово да бъде разбрана от законотворците, които приемат мярката. Държавата трябва да наложи контрол над ГТП-тата (сервизите за годишен технически преглед) и те да поемат отговорността да дават оценки дали един автомобил е действително замърсител на въздуха или не. "Най-обикновена кола от 2016 г., нова, дизелова, с неизправен катализатор, замърсява 10 или 50 пъти повече въздуха, отколкото малкият стар автомобил с газова уредба, 1200 кубика “, даде пример Лазаров. Автомобил, произведен 1995 г, може да замърсява в пъти по-малко атмосферата от такъв, произведен през 2016 г. – всичко трябва да бъде въпрос на оценка от ГТП, не на оценката на група от хора, които измислят това правило, категоричен е Лазаров. "Над 30-годишните автомобили, т.нар. ретро, ще бъдат ли забранени в центъра на Спасовден, когато традиционно се прави ретро изложение в София? Тези коли са гордост за всяка държава. Какво се случва с държавните автомобили, които са стари – още имаме държавни коли като газки, зилове и др., които изпълняват някакви функции – те ще бъдат ли наказани? Това, че някой нещо си е съчинил и иска да покаже, че нещо е свършил, не значи, че е помогнал – той вреди на хората“, категоричен е Филип Лазаров. "А какво става с хората, които живеят в центъра на София – и те ли няма да могат да ползват автомобилите си, или ще се окаже, че за тях е позволено, а за останалите не", попита Лазаров. "Голям проблем е, че държавата не стимулира поставянето на газови уредби. Те минимизират както замърсяването от колата, така и разходите по нея. Това ще ни направи еко. Всичко искаме чисто нови електрически автомобили, но не можем да си го позволим – струват между 60 000 и 200 000 лв. Не трябва да ползваме транспорт тогава, така ли да разбираме? Ами ако една майка трябва да заведе детето си някъде и е самотна майка с автомобилче от 96-та г., за 3000 лв, на конче ли да го носи“, изрази мнение Филип Лазаров "Няма контрол над хората, които взимат тези решения. ГТП проверява автомобила – всички знаем, че минаваме там за 5 мин. и това трябва да се промени. Когато има зелен стикер, колата трябва да може да минава спокойно навсякъде. Ако колата е от 2018 г., но на водача не са му се давали 5000 лв. за катализатор, това си е негов проблем – той няма да влиза в центъра. Така е честно. Трябва да се формира силна група от 5 автомобила в центъра и когато видят абсолютно неизправни автомобили, например бусове на 40 г, изоставени, да взимат документите от водачите и да ги пращат на ГТП . След като се установи, че те са неизправни, да им се отнеме правото да се движат по улиците, докато не се приведат в изправност“, предложи алтернативни мерки Лазаров. Евтините автомобили до 15 000 лв са най-караните в столицата, стигат до 20 000 лв., отчете събеседникът. "Ако автомобилът е изправен и е Евро 1 или Евро 2 на газ, той няма да замърсява толкова, колкото е автомобил Евро 6 от 2018 г, който е неизправен“, категоричен е Лазаров. "Бутаме се на първо място да покажем на Европа какви европейци сме с подобни мерки, но всъщност не можем да си го позволим. Когато си купуваме автомобил, трябва да го обслужим добре, за да ни бъде работен инструмент. Ние избираме колата си по красота, а всъщност трябва да се насочим към нейните функции“, даде съвет Филип Лазаров. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Дами попълниха титулярния съдийски състав на Апелативен съд – Бургас
13:48 / 28.11.2024
Бургас посреща Камиона на добрината на Coca-Cola на 4, 5 и 6 декември
11:44 / 28.11.2024
Ето къде няма да има вода днес в Бургас
09:58 / 28.11.2024
19-годишен айтозлия загази сериозно
09:35 / 29.11.2024
Виктор и Беба си дават ново начало извън къщата
09:03 / 29.11.2024
Спират водата на тези места в Бургас днес
10:02 / 29.11.2024
Дойде от Айтос в Бургас, за да краде
09:16 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета