Facebook и Instagram въвеждат нов вид реклама без възможност за пропускане
Facebook и Instagram ще въведат реклами, които не могат да се пропускат.
Този ход ще се прилага за тези, които изберат неперсонализирани реклами.
Рекламите без възможност за пропускане ще се възпроизвеждат "за няколко секунди" и няма да могат да бъдат избегнати, казва компанията.
"Такива рекламни паузи са често срещани в други услуги и вече се предлагат от много от нашите конкуренти", заяви Meta в изявление днес.
"Тази промяна ще ни помогне да продължим да предоставяме стойност на рекламодателите, което гарантира, че можем да предложим на хората по-малко персонализирани реклами без заплащане."
Компанията обяви, че редовните, безплатни потребители вече ще могат да избират да виждат по-малко персонализирани реклами, отколкото обикновено се виждат при сърфиране в мрежата, търсения и друга онлайн дейност.
И се казва, че както Facebook, така и Instagram ще намалят цената на своите опции "без реклами" с 40% от 10 евро на 6 евро в мрежата и от 13 евро на 8 евро за iOS и Android.
Въпреки че Meta не е дала числа за това колко хора избират да използват Facebook и Instagram без реклами срещу заплащане, процентът се смята за малък и има малък ефект върху финансовите резултати на компанията.
Миналия месец Meta отчете 19% увеличение на приходите от нормалните си парични потоци, доминирани от онлайн рекламата.
"Промените, които обявяваме днес, отговарят на регулаторните изисквания на ЕС и надхвърлят това, което се изисква от законодателството на ЕС. И оставаме непоколебими в мнението си, че персонализираните реклами са най-доброто изживяване за хората и бизнеса – и тъй като хората разбират тази стойност, очакваме, че повечето хора ще изберат нашата услуга за персонализирани реклами дори с тези разширени опции."
Относно хода на "ниските данни", Мета обяви, че скоро ще въведе мярката.