Изпитните въпроси и преобразуването на точките в оценки не отговарят на никакви международни стандарти, каза проф. Боян Вълчев от СУ. Според него не е допустимо ученик да има тройка, ако е изкарал 23 точки на теста от 100 възможни, както е в момента у нас. Това означава, че българчетата вземат диплома само с 23 на сто от нужните знания. Тройката и шестицата трябва да са разположени между 50 и 100 точки, уточни професорът. По-добрият вариант дори бил среден 3 да се пише при 70 точки, както е в много страни по света.
Учените настояха също българският език да бъде отделен от часовете по литература в училище, тъй като сега не му се обръщало достатъчно внимание. В момента българският е механично прикачен към литературата, смятат те. Много често учителите ползват часовете по граматика за наваксване на материала по литература в ущърб на ограмотяването. Ако двата предмета се отделят, учениците ще имат и отделни оценки по тях. Освен това щяло да има повече време за практически упражнения.
Езиковедите настояват и за отделни учители по двата предмета. Друг проблем според тях е, че на учениците в момента се преподават прекалено сложни филологически знания, които те не могат да овладеят. "Учим децата за езиковеди, а не да знаят българския език", каза пък проф. Михаил Виденов.
Източник: в. "Стандарт"
Още по темата (20): | |