Ето какви мерки взе националният авиопревозвач в борбата с епидемията
От средата на март националният превозвач "България Еър" работи съобразно всички препоръки на здравните власти, като въведените мерки отговарят изцяло на оповестените вчера препоръки от Европейския съюз. Авиокомпанията е установила необходимата организация, за да се осигури дистанция от 1,5 метра между пътниците. За моментите, когато това не е възможно, от ЕС препоръчват на пасажерите да мият по-често ръцете си. За целта на борда са подсигурени топла вода, сапун и дезинфектанти.
Същата организация за спазване на безопасна дистанция е надлежно осигурена и от летищните оператори. Паралелно с термокамерите, през които всеки пътник трябва да премине, чек ин гишетата на летище София са оборудвани с плексиглас стъкла. За да се ограничат максимално социалните контакти, "България Еър" препоръчва на пасажерите си да се възползват от услугата за безплатен онлайн чек ин 24 часа преди полет, както и да избягват плащането в брой. Осигурена е възможност за плащане с банкова карта. В унисон с призива на европейските власти и въпреки че законодателството не го налага, носенето на маски по време на полетите на "България Еър" е задължително както за екипажите, така и за пътниците. Екипажите задължително носят и санитарни ръкавици, с които обслужват пасажерите.
Преди и след всеки полет, самолетите на авиокомпанията се почистват изцяло и се дезинфекцират щателно. Качеството и пречистването на въздуха по време на полет се осигурява чрез специални системи. Всички самолети на "България Еър" са оборудвани с HEPA филтриращи системи, които осигуряват постоянна циркулация на термично обработен въздух с температура до над 200 градуса, като по този начин се ограничава евентуално разпространение на каквато и да била зараза по въздушен път. От 25 май полетите между София и Варна ще се осъществяват два пъти дневно - сутрин и вечер, съобщиха още от компанията.