ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
"Електрохолд Продажби" начислява такса за застраховка върху сметката ни за ток | ||||||
| ||||||
Проф. Диана Ковачева настоява пред председателя на КФН за проверка по компетентност на дейността на "ЗД Евроинс“ АД и "Електрохолд Продажби“ EАД във връзка с въпросната застраховка "ЕлектрозаЩИТа“. Омбудсманът подчертава, че от сайта на "Електрохолд Продажби“ ЕАД е видно, че "ЕлектрозаЩИТа“ e доброволна имуществена застраховка, която осигурява покритие на щети върху битови електроуреди, предизвикани от късо съединение, токов удар и пренапрежение в електрическата мрежа вследствие на мълния; Става ясно още, че "ЕлектрозаЩИТа“ е съвместен продукт на "ЗД Евроинс“ АД и "Електрохолд Продажби“ EАД и е предназначена само за битовите потребители на "Електрохолд Продажби“ EАД. При справка в сайта на застрахователното дружество, в раздел "Информационни документи за застрахователни продукти“ се установява обаче, че няма публикувани такива за застраховка "ЕлектрозаЩИТа“. Общественият защитник обръща внимание, че съгласно Общите условия, застрахователят "ЗД Евроинс“ АД сключва със застраховащия "Електрохолд Продажби“ EАД договори за застраховане на битови електроуреди, които се намират в недвижим имот със съответната точка на доставка, във връзка с който има сключен договор и клиентски номер за продажба на електрическа енергия със застраховащия. "Видно от публикувана на сайта на електроснабдителното дружество информация, застраховката е доброволна и същата е възможно да бъде сключена по два начина: 1/ В зависимост от това дали клиентът е получил писмо-предложение за издаване на застрахователен сертификат заедно с фактурата си за електрическа енергия. В случай че е получено такова предложение, първата и всяка следваща вноска за застраховката може да се плати само на каса на платежен оператор FastPay или EasyPay при заплащане на месечната сметка за електроенергия, като при заплащане на първата вноска застраховката се активира; 2/ Ако не е получено писмо-предложение, е необходимо клиентът да посети търговски център на Електрохолд и да заяви желанието си пред служител“, пише омбудсманът. Допълва, че за прекратяването на застрахователното покритие на сертификата се посочва, че същото може да стане в деня на заплащане на първа вноска - на касата в същия офис на платежния оператор, в който е извършено плащането, а във всички останали случаи – като се подаде писмено уведомление до застрахователя, считано от датата на изтичане на месеца, за който е платена вноска от застрахователната премия. Омбудсманът е категорична, че такова поведение на монополист е недопустимо. Проф. Ковачева обръща внимание и на друг факт в Общите условия - при прегледа, на които се установява например, клауза за "Изключения от застрахователното покритие“ – чл. 6, която няма отношение към застраховката. Т.е. изключена е отговорността на застрахователя за загуби, вреди и/или разходи, предизвикани или произтекли от "заразно заболяване или от страх или заплаха от възникване на заразно заболяване". Отговорът на "Електрохолд Продажби" не закъсня. Те изпратиха становището си по въпроса до медиите: Във връзка с публикуваната информация, че Омбудсманът Диана Ковачева е сезирала Комисията за финансов надзор (КФН) относно жалби на граждани срещу Електрохолд Продажби EАД, заради удържана месечна вноска от 2 лева по застраховка "ЕлектрозаЩИТа“ без тяхното знание и съгласие, правим следното уточнение: Както обявихме официално на сайта на Електрохолд Продажби още на 15 март и в съобщение до медиите на 27 март 2023 г., застраховка “ЕлектрозаЩИТа" е напълно доброволна имуществена застраховка, която се сключва само по желание на клиента. Тя не е обвързана с потреблението на електрическа енергия, но за удобство е дадена възможността месечната премия по застраховката да се заплаща заедно със сметката за ток на каса в платежните партньори на Електрохолд Продажби. Електрохолд Продажби е инструктирала ясно всички свои платежни партньори в страната, че това е доброволна застраховка и че клиентите по никакъв начин не са задължени да я плащат. Електрохолд Продажби не носи и не може да носи никаква отговорност, ако при заплащане на месечна сметка за потребена електроенергия през каси на външни платежни партньори е начислена вноска по застраховката без знание и съгласие на клиента. Компанията отново напомни на всички свои външни платежни партньори, че това е доброволна застраховка, която се сключва само по желание на клиента. Електрохолд Продажби предлага на своите битови клиенти доброволната застраховка на битови електроуреди в качеството си на застрахователен посредник на "ЗД Евроинс“ АД, регистриран в националния регистър на КФН. С тази застраховка компанията подобрява услугата, която предоставя, защото “ЕлектрозаЩИТа покрива вреди на битови електроуреди вследствие на късо съединение, токов удар и индукция от електрически ток в електроразпределителната мрежа, в случай че настъпилите вреди не са по вина на електроразпределителното дружество. Цялата информация за застраховката е публикувана, както на сайта на Електрохолд, така и на този на Евроинс, се казва в становището на фирмата. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
ВиК Бургас: Тук няма да има вода днес
05:00 / 13.11.2024
Спират водата на тези места днес в Бургас
09:24 / 12.11.2024
Инцидент на пешеходна пътека с момиченце от Айтос
17:09 / 12.11.2024
Меденруднишката батка в "Биг Брадър" пак счупи тъпомера
10:19 / 12.11.2024
Първи подробности за мегаакцията на АМ "Тракия"
15:47 / 12.11.2024
3 инцидента на пешеходни пътеки в Бургаско, борят се за живота на жена!
10:09 / 12.11.2024
Полиция, ДАИ, Митници и АПИ окупираха АМ "Тракия"!
11:33 / 12.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета