Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Експерти: Никаква мантинела не би могла да спре тира на АМ "Тракия"
Автор: Екип Burgas24.bg 09:03 / 14.07.2020Коментари (15)1386
След катастрофата на АМ "Тракия" - какво е състоянието на мантинелата, проблемен ли е пътният участък, каква е причината за пътния инцидент - темата коментирахме в Сутрешния блок на БНТ с инж. Иван Петков, Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата", и доц. Димитър Илиев, автомобилен състезател.

"Смисълът на ограничителната система не е да спре превозното средство, а да ограничи навлизането му. Всяко спиране при определена тежест ще доведе до травми на хората в превозното средство", посочи инж. Иван Петков, Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата". Ограничителната система се изчислява така, че определен товар да може да бъде задържан на определено разстояние. Той подчерта, че тежкотоварен автомобил от този калибър не може да бъде задържан от ограничителната система.

Автомобилният състезател доц. Димитър Илиев беше категоричен, че при тази катастрофа участниците в нея не са имали никакъв шанс, тъй като това е "40-тонно желязо, бариера, което буквално те връхлита от отсрещното платно, без ти да очакваш, движейки се със 140, което е ограничението на магистралата. Реално тези хора са били обречени". Що се отнася до мантинелата, Илиев я определи като изгнило желязо, което е било лесно да се скъса. Той допълни, че и при стабилно съоръжение, подобно развитие на събитията е било неизбежно заради тежестта на тира.

Инж. Петков отбеляза, че несъмнено липсата на ограничение за движение на тирове в почивните дни е направила възможно присъствието на камиона на магистралата по това време, но това не е причината за инцидента. На този етап причината остава неясна. Изключително важно е да има толерантност на пътя.

"На пътя животът е с предимство", каза той. Доц. Илиев допълни, че професията на шофьора на камион е много тежка. Шофьорът е ограничаван и контролиран отвсякъде, имаш право да шофираш 4 часа, длъжен си да почиваш половин час, да караш нови 4 часа, след което задължително трябва да спиш 8 часа или да почиваш 8 часа. Той обясни, че когато тези хора пътуват сами, нямат колега, с когото да се сменят, изпълнението на тези правила става почти невъзможно.

По тази причина е трудно и да се каже какво е довело до въпросния инцидент. По отношение на пътния участък, където е станала катастрофата, Димитър Илиев потвърди, че там трябва да се вземат незабавни мерки за ремонт на пътя, тъй като там ограничението е 90 км/ч, а дясната лента на практика не може да се използва, защото е в много лошо състояние.




Още по темата: общо новини по темата: 13
15.07.2020 »
14.07.2020 »
14.07.2020 »
13.07.2020 »
13.07.2020 »
13.07.2020 »
предишна страница [ 1/3 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Колко турски тира посипаха пътищата ни със жертви . И продължавате да ги оправдавате със каквили не странни измислици
0
 
 
То 40 тона желязо, лесно спират ли се!!!
0
 
 
Тези експерти,най вероятно са завършили музика,може би
0
 
 
Пак няма виновни че мантинелата е изгнила и някои е спестил пари.
0
 
 
Те колело не могат да спрат... камоли камион :D
0
 
 
Никаква, която слагате. Бетонната би го отбила в същата лента.
0
 
 
Пълни глупости! Навсякъде по Европа, разделителната ивица е от бетон и е направена за предотвратяване, точно на такива тежки катастрофи ! Да ви серем на " експертите " !
0
 
 
Където е възможно трябва магистралите да имат по-голяма разделителна ивица с неравности, пръст, трева, денивелация. На старата магистрала няма как да стане, трябва бетон, обаче поне новите да ги правят по-умно....а те същите!
на 14.07.2020 г.
0
 
 
Между другото съм виждал на Хемус - уж поставена новата мантинела , а една стара корса почти успя със около 100 км да мине през нея ... А като гледах новините тази мантинала май дори колоездач не може да спре , па камо ли ТИР. Но не мисля , че в случая мантинелата е виновна... Тук се опира до човешка грешка и доста , ама доста нескопосана работа на нашите пътни служби и гранична полиция , която запореден път показа колко "добре" си върши работата
+2
 
 
Господа,експерти,мажд алгафари се изтъпани,че ако мантинелата била нормална щяла да спре 60 тонен тир.
Коментарите са на публикуващите ги. Burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Процедурата за избор на нов главен прокурор
51-ото Народно събрание
Земетресения в България
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
България в еврозоната
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Бургас и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@burgas24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Бургазлии във facebook
RSS за новините
Статистика: