Версиите, които разследваме, са четири. Първата е човешката грешка – субективният фактор. Втората е технически отказ. Третата е влошени метеорологични условия в момента. И четвъртата е евентуален здравословен проблем, нещо да се е случило – да му прилошее. Това каза за
"Фокус" председателят на Националния борд за разследване на транспортни инциденти
Христо Христов.
По думите му на базата на огледите, които са направили, категорично отпада версията за технически отказ.
"Самолетът е бил изправен до съприкосновението си със земната повърхност, защото има следи от лопатите, които са маркирали мястото, когато са се въртели, че двигателят е работел. Това категорично потвърждава, че двигателят е работел до удара със земната повърхност. Най-вероятно изследваме евентуална човешка грешка на пилота при изпълнение на фигурата, която го е вкарала в плосък свредел", посочи експертът.
"Раменните колани се бяха изкъртили от седалките – тези отзад на борда, които са. Там тези, коремните, които са на кръста, те бяха яко стегнати. Разрушена е само долната част, където е съприкосновението със земната повърхност. Така че шансът да оцелее е почти никакъв от тази скорост и тази височина", допълни Христов.