ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Експерт: Трябва целият вход на сградата да подаде групова жалба, ако има прекалено висока сметка за парно | ||||||
| ||||||
"Общо взето няма формула, по която хората да са сигурни, че след дадена проверка, ще има резултат. Знаем, че топлофикационните дружества са монополисти на пазара, предоставят една услуга, която се използва предимно в зимните месеци, както и в летните за топла вода. Това, което трябва да се случи, е не само да се изиска проверка и одит на дружествата, а да има кардинални промени, свързани с инвестиции, за да се намалят топлинните загуби за пренос на топлинна енергия, защото тях не ги плаща дружеството, а крайният потребител", каза Пейо Майорски от Асоциация за защита на потребителите в "България сутрин". "Това е инсталация на повече от 30-40 години, тя има необходимост от кардинална промяна, което би струвало доста пари, но това е начинът, по който можем да намалим така наречените сметки. Загубите са твърде големи и за да не излезе дружеството на загуба, търси варианти да ги калкулира към крайния потребител, а той е този, който плаща сметката независимо каква е тя", допълни той. По негови думи би било добре, ако крайните потребители не пускат индивидуални жалба за даден обект, а се включат цели входове. "Трябва да изискват счетоводен контрол да провери отново цялата инсталация. По този начин да предизвикат проверка от "Топлофикация", за да видят дали правилно са разнесени отчетите, за да може ако има несъответствие да бъдат разпределени по другите потребители, да не са само към едни. Ако в сигнала са 10-15 клиента, трудно би се неглижирала такава жалба", обясни Майорски пред Bulgaria ON AIR. Той уточни, че потребителят няма право да пипа нищо по абонатната станция, а тя е ключът към настройката за подаване на топлинна енергия, било то за топла вода или топлинна енергия. "Топлофикация" винаги е работила на този принцип. Независимо дали са прави. Винаги потребителят трябва да плати първо сметката, а след това да чака решение. Ако то е в полза на потребителя, тогава той би могъл да си вземе средствата с приспадане за следващия отоплителен период. Когато "Топлофикация" излезе с такова становище, трябва да има формула, по която да бъдат връщани парите на потребителя", категоричен е гостът. Според Пейо Майорски в други държави има външен орган, който гарантира на крайния потребител, че услугата, която ползва, е защитена. "Най-често използваната в София система за вертикалното разпределяне реализира най-големите загуби. В новите кооперации имаме топлинен топломер, който е на самия вход на даденото жилище, там отчитането е по-реално, въпреки това често сме чували, че има начисления на топлинни загуби във вътрешната инсталация на сградата. Те стигат до 20-30 лева на имот, което е твърде високо, да се плаща за нещо, което не се потребява", каза още Майорски. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Дами попълниха титулярния съдийски състав на Апелативен съд – Бургас
13:48 / 28.11.2024
Ето къде няма да има вода днес в Бургас
09:58 / 28.11.2024
Бургас посреща Камиона на добрината на Coca-Cola на 4, 5 и 6 декември
11:44 / 28.11.2024
19-годишен айтозлия загази сериозно
09:35 / 29.11.2024
Виктор и Беба си дават ново начало извън къщата
09:03 / 29.11.2024
Спират водата на тези места в Бургас днес
10:02 / 29.11.2024
Дойде от Айтос в Бургас, за да краде
09:16 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета