Експерт: Скоростта в кварталите трябва да бъде 30 км/ч

Автор: Диана Бикова
Коментари (12)
08:31 / 21.09.2023
809
Целта на цяла Европа и България е до 2050 година да успеем да направим така, че да няма нито един загинал по пътищата – това каза в интервю за Plovdiv24.bg д-р Николай Иванов, председател на УС на Българска браншова асоциация "Пътна безопасност“.

ББА ПБ организира в Пловдив Деветата национална конференция, посветена на превенцията срещу войната по пътищата. Темата на тазгодишното издание е "Визия 0 жертви от пътнотранспортни произшествия“.

"Последните 10-15 години политиците взеха трайно думата от научната общност, от експертите, в посока пътна безопасност, в посока инфраструктура. Може би постигат някакви краткотрайни политически цели, но като цяло обществото и всички ние губим от това. Крайно време е думата да имат експертите, научната общност“ – смята той.

На въпрос одобрява ли, решението да се отнемат автомобилите на пияни и дрогирани водачи, Иванов отговори: "Изненадан съм колко много хора спорят по темата добре ли е, или не е добре и се страхуват от това да им бъде отнет автомобилът, вместо да се страхуват от това, че в един миг могат да се превърнат в убийци, наливайки в себе си някакви субстанции“.

Приветства идеята за въвеждане на ограничение на скоростта на движение до 30 км/час. По-ниската скорост ще важи за жилищните райони, а по градските булеварди ще бъде 80, 70, 50 км/ч.

"Като влезеш в малкото кварталче, там, където има хора, има детски площадки, деца със скейтбордове и велосипеди, майки с колички и т.н. наистина трябва да бъде 30, защото това са нашите деца. Няколкото минутки, които ще загубиш в квартала, не трябва да са фатални за никого от нас“ – обясни Иванов.

Пътната мрежа в Пловдив е недостатъчна и не съответства на броя жители и посетители, коментира експертът, който е пловдивчанин. Изброява като проблеми недовършеният и тесен Околовръстен път, всичките входни артерии, липсата на градска железница. Смята, че Пловдив има нужда от кмет визионер, който с помощта на експерти, архитекти, градоустройственици да направят така, че да можем да живеем нормално.

Въвеждането на зони за достъп, по подобие на Лондон, е въпрос на градоустройствено решение, изследване на транспортните потоци, броя автомобили, броя живущи и т.н. Принципът винаги е такъв: центърът е най-скъп за паркиране, трябва да има доста пешеходни зони и свободни места, ако искаме да имаме туризъм и да привличаме все повече гости в нашия град, каза Иванов.

Конференция по традиция завършва със заключителен доклад, който се базира на изводите на експертите, препоръки и предложения за готови решения. По този начин ББА ПБ се опитва да бъде полезна на всички държавни и общински администрации.

Цялото интервю гледайте в прикаченото видео!

Този браузър не поддържа видео елемента.


Виж коментарите (12)

Още по темата (71):
30.10.2024 Не правете като този шофьор от Айтос!
30.10.2024 Дрогиран шофира по улиците на "Меден рудник"
03.10.2024 Бургаски полицаи развалиха настроението на четирима шофьори
28.08.2024 Страшно е! Толкова много пияни или дрогирани в един ден скоро не бяха хващали в Бургаско!
20.08.2024 Двама дрогирани и една пияна останаха без коли в Бургаско
20.08.2024 Закопчаха дрогирана шофьорка в Созопол, в колата й отриха наркотици
Още новини от Национални новини:
Стопанинът на заразеното стадо във Велинград: Мисля, че няма чума...
Пътят през "Петрохан" е ужасен и непочистен, започва да натрупва ...
Европейската комисия може да спре всички пари по втория транш от ...
Бащата на починалото в линейка бебе: Това не е бърза помощ! Това ...
Бургаски съдии обсъдиха проблеми от тяхната практика
Движението на "Петрохан" е блокирано! Внимавайте!


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).