"Това не би трябвало да бъде присъда към всички шведски граждани и към държавата Швеция. Не трябва да обиждаме туристите, но и не трябва да си затваряме очите пред това грубо и грозно предизвикателство към един български гражданин, който е на работа и се пази от закона във връзка с това, че изпълнява своите служебни задължения. Не бива да се залита в двете крайности". Това каза по повод инцидента с туриста от Швеция, който нарани камериерка в хотел в Слънчев бряг Димчо Тодоров, председател на Българската асоциация на експертите в туризма.
България наистина се е превърнала в дестинация на евтин туризъм, да не кажа алкохолен, но не би трябвало да се засягаме от това, защото малко или много всички сме виновни за това, коментира той в предаването "Преди всички" по БНР.
"Този човек поне видимо не беше пиян, на кадрите не виждаме диалога между двамата, но постъпката е неприемлива, особено за петдесет и няколко годишен човек. Това според мен не е типичен алкохолен случай. Не бих казал, че са масови изстъпления, но ние сме направили такава среда - средата в Слънчев бряг до голяма степен е създадена за такъв вид туризъм, допълни Тодоров, който не вижда вариант в скоро време имиджът на страната ни като дестинация за алкохолен туризъм да се промени.
Относно обсъжданата нова стратегия за развитие на туризма Димчо Тодоров посочи: Аз съм сигурен, че министър Ангелкова и екипът й искат да направят нещо, но дали е възможно, след като веднъж е изпуснат духът от бутилката, след като презастроихме нашите големи туристически центрове и тази тенденция продължава? Едва ли ще създадем поразлична атмосфера. Че всички сме виновни за това положение е някакъв абсурд, някаква тотална лъжа, която няма нищо общо с реалността, коментира пиар специалистът Любомир Аламанов: Това е една малка група от 10, 20, 50 души, които презастроиха, не сме презастроили ние. Те направиха така, че България да е известна с този имидж. Това да си работодател и да кажеш: могат да ритат моите служители, само и само да се вземат малко повече пари, това е най-абсурдното. Не може в национален ефир браншови шеф да казва: "Трябва да се снишим, за да не си загубим парите". Това плащане, тези фамозни пари, които се размятат от тези няколко човека, никой в България не ги вижда тези пари. Това са затворени комплекси, които сключват договори с огромни туроператори, които прибират едни пари, но тези туристи не изразходват пари в България. От това нещо няма никакъв смисъл... Това са една шайка хора, които са ни яхнали от много години, които смятат, че всичко им е позволено и че живеем в 1980 година по времето на "Балкантурист"... Призовавам всеки, който отиде в хотел, да пита: "Добър ден! Тук кого мога да ритам, защото ще си платя?"
Относно имиджа на туристическия бранш и на България като туристическа дестинация Аламанов заяви: Аз лично не разбирам какво се случва в този бранш, може би никой не разбира, освен тези 10, 20, 50 души максимум, които твърдят, че нещо се развивало.