Експерт: Има 3 много ясни механизма как да направим пътищата в България по-безопасни
По темата за пътната безопасност и войната на пътя коментираха Илия Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи и Николай Рашков от Съюза на международните превозвачи.
"Мисля, че ключовото във въпроса е в определени пътни участъци. Смятам, че всички сме на едно мнение. Основната цел на всички нас е да направим пътищата в България по-безопасни. Практиката в Европа показват три много ясни механизма за това как това може да бъде направено. Транзитни коридори, които да могат да отделят тежкотоварния трафик от леките коли", заяви Николай Рашков от Съюза на международните превозвачи.
Но проблем има, защото, ако има предвидимост в Европа, то в България всичко се гласува година за година и така ние нямаме предвидимост какво може да се случи, уточни той. Каза също, че приветства всеки опит за диалог по тази тема. Но акцентира върху това, че основата на проблемите на пътя трябва да се търсят в неправилното поддържане на пътната мрежа.
Илия Тодоров от Асоциация на пострадалите при катастрофи каза пред БНТ, че подкрепя идеята, но с няколко уговорки:
"Това трябва да е предвидимо, да е национална политика, добре обмислена и постоянна, защото те от година на година факторите не се променят. Натоварените участъци и дни са едни и същи. Трябва да е ясно и за самите водачи къде ще ги хване тази забрана. Да има къде да бъдат отбити и да спрат, а не да бъдат в аварийната лента, спирани на палка".
Най-много катастрофи стават, когато трафикът е най-тежък, допълни той, именно в отпускарския период.
"Цялата съдебна система е длъжник на хората. Години минават, докато се стигне до решение и присъди. Веднъж близките на загинали страдат от загубата на техен близък. И втори път от сблъска със съдебната система. Смисълът на наказанието е то да бъде навременно, за да може то да си свърши превантивно работата".