Експерт: Градове, села, пътища в България - всичко е в мрак

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
10:12 / 25.11.2021
951
Има два фактора, довели до трагедията на АМ "Струма". Единият е отсъствието на магистралното осветление, а другият - еластичната ограда. На това мнение е пътният експерт инж. Владимир Жиянски.

"Ако не я е имало тази еластична ограда на въпросното островче, не би загинал никой. Първопричината е липсата на информация за осветеност. Касае се за 10 лампи. Хората биха били живи. Когато автобусът преминава през острова, всички метални елементи са срязани като нож. Явно е пробит резервоар, скъсани са маркучи, триене, искри, пожар", обясни той в студиото на "България сутрин".

И алармира, че няма осветление по нашите магистрали, били осветени само бензиностанциите. В участъците с конфликтни точки по главните пътища или магистрали липсва такова осветление.  

"Проблемът е, че самият проект не е изпълнен и не е предвидено осветление. В Гърция магистралата към Игуменица свети цялата, дори през деня свети, а в тунелите е като ден. При нас въпросът е финансов, но той не е основен. Въпросът е дали имаме нужното количество произведено електричество и можем ли да захраним нашите магистрали и градове", разясни инж. Жиянски. 

"София е тъмен град, мрачна картина. Кметовете са се скрили, не вдигат шум. Градове, села, пътища - всичко е в мрак", изтъкна той пред Bulgaria ON AIR

По думите му е цинично повече от 10 години да се чудим какво да правим, докато Турция строи две атомни централи и това се прави навсякъде по света.

Не строителството е основен проблем на нашите магистрали, а проектирането, категоричен е инж. Жиянски. Фаталния участък от AM "Струма" той определи така: Формално е скоростен път, реално е магистрала. 

"Идеята на магистралата е човек да има комфорт - да е облекчен и да получава нужната информация. На въпросния участък през деня няма никакви катастрофи и не е имало. Не така стоят нещата през нощта. Шофьорът явно се е заблудил, възможно е отсреща да го е заслепила кола. Вторият проблем е с еластичните огради. Цялата отбивка не е сигнализирана както трябва", каза още експертът.

И подчерта, че масово в Европа и Америка се слагат стоманобетонови елементи "Ню Джърси". Еластичните огради се усъвършенстват - модерни били буферните еластични огради, които в Австрия и Германия се поставят по островчета. 

Инж. Жиянски сравнява автобусната трагедия от Своге с тази от АМ "Струма". На мнение е, че няма никаква разлика между двете катастрофи.

"Жертвите не са малко и трябва да се търси внедряване в новото строителство на по-прогресивна система, каквато аз считам, че е "Ню Джърси". АПИ трябва да вземе категорично решение по този въпрос", убеден е той.

Виж коментарите (0)

Още по темата (121):
24.11.2024 Три години от смъртоносната катастрофа с македонски автобус край Боснек
07.03.2024 Собственикът на фирмата, чийто автобус изгоря на АМ "Струма", ще лежи в
затвора
23.11.2022 Посланикът на Северна Македония поднесе цветя на мястото на тежката автобусна катастрофа на АМ "Струма"
22.11.2022 Година след трагедията с автобуса на АМ "Струма" –  ужасът за оцелелите още е жив
17.10.2022 Близките на загиналите в катастрофата с автобус на АМ "Струма" могат да осъдят застрахователите на АПИ за над 2 млн. лв.
17.10.2022 Ето какво установи експертизата за катастрофата с македонския автобус на АМ "Струма"
Още новини от Национални новини:
Какво не трябва да се прави на 29 ноември?
Ивайло Мирчев: Даниел Лорер и Явор Божанков остават в парламентар...
Проф. Рачев: Очаква ни динамично време
Практични съвети за шофирането в зимни условия
Важна статистика за пенсиите у нас
Първото заседание на 51-вия парламент за осми път


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).