ЕЦТП назова шокираща сума за ремонтирания участък на АМ "Тракия"

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (2)
11:05 / 14.08.2021
2705
Позиция на Европейския център за транспортни политики (ЕЦТП):

Общо 2 милиона лева, т.е. 50 000 лева на километър, струва пътната маркировка по новоремонтирания 40-километров участък на АМ "Тракия", за част от която стана ясно, че не отговаря на стандартите.

Европейският център за транспортни политики (ЕЦТП) нееднократно извърши изследвания, включително в присъствието на представители на АПИ и Института по пътища и мостове, за качеството на маркировката и доказа, че на места тя не покрива стандартите, приети в Република България и в ЕС. 

На пресконференция министър Виолета Комитова обяви, че единственият проблем, който Министерството на регионалното развитие и благоустройството открива по отношение на извършените строително-ремонтни дейности, е липсата на достатъчно пари в бюджета. Това изявление обаче буди недоумение и може да се приеме за неистина, защото според данни, поискани и получени от ЕЦТП по ЗДОД, става ясно, че са използвани и други некачествени материали, освен за маркировката. 

Всъщност ние от ЕЦТП нееднократно призовавахме министър Комитова на среща, включително на терен, за да покажем данни за качеството, но и за това, че цената на положената маркировка е завишена с 30%, но такава се отказва и до днес.

Сред идентифицираните други недостатъци на въпросния участък са неотговарящи на стандартите и некачествени елементи, част от обезопасителните системи за пътища. Например терминалите, част от еластичните огради, които струват над 11 хил. лв. без ДДС, са с поставени на тях елементи, които не покриват националните изисквания. 

Любопитно е също, че във времето могат да се открият факти и публикации, показващи връзка между членове на т.нар. независим контрол, осъществяван от АПИ и МРРБ, с фирми, изпълнители на ремонта на АМ "Тракия". Интересно е дали министър Комитова е знаела за това, както и дали това би могло да има отнощшение към отказа й да се запознае с алтернативни и независими изследвания. 

И още - от какво произлиза противоречието, че преди два месеца МРРБ твърдеше, че ремонтът е некачествен, а сега го приема за качествен?

Напомняме, че пътната безопасност касае абсолютно всички, без значение дали са политици или не, но отговорността за действия и бездействия при изразходването на публични средства е на политиците.

Виж коментарите (2)

Още по темата (493):
19.09.2024 Специален анализ казва има ли нужда от трета лента на АМ "Тракия"
14.07.2024 Катастрофа край Карнобат: Задръстването на АМ "Тракия" е километрично, автомобили прегряват
20.05.2024 Заради ремонти на АМ "Тракия": Реорганизират движението в този участък в следващите дни
26.04.2024 Ремонтът свърши: Възстановиха движението по АМ "Тракия" в посока Бургас
06.04.2024 АПИ обясни защо не трябва да шофираме в аварийната лента
17.02.2024 Ограничават движението при 349-и км в платното за Бургас на АМ "Тракия"
Още новини от Национални новини:
София в челото на любопитна класация
Мартин Карбовски за Марио: Смотаняк. Непрекъснато повтарящ напраз...
Корнелия Нинова се ядоса
Българи за доматите по 8 лева килограма: Който иска да яде, да си...
Проф. Антоанета Христова: България се ориентира към по-националис...
Какво ще бъде времето идната седмица вече е ясно, вижте прогнозат...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).