ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
ЕЦТП: Прикрива ли някой извършителя на тежкото ПТП в София с две жертви-пешеходци? | ||||||
| ||||||
На мястото на инцидента на бул. "Сливница" в района на кръстовището с бул. "Константин Величков" експерт на Европейския център за транспортни политики (ЕЦТП) установи, че спирачният път на автомобила е близо 300 метра, което говори за много висока скорост. Следите от катастрофата обаче са бързо и старателно заличени и това повдига куп въпроси. Според очевидци жертвите са блъснати на две различни места. Почти 12 часа по-късно обаче липсва ясна и точна информация от страна на органите и това поражда спекулации и съмнения за прикриване на факти. Станалото е поредната фатална катастрофа с участието на водач със съвсем минимален стаж, което крещящо показва важността от прилагането на наредба Н-12 от 5 август 2019 година. Тя се отнася за "реда за служебно обследване на тежките пътнотранспортни произшествия, допуснати от водачи, придобили правоспособност за управление на моторни превозни средства от две години, и водачи на моторни превозни средства за обществен превоз или за собствена сметка на пътници и товари, и набелязване на мерки за тяхното ограничаване". Според член 9, ал.1 на наредбата е предвидено ежегодно в срок до 1 май комисията по тази наредба да изготвя и публикува анализ на данните за предходната година. Този анализ трябва задължително да включва предложения и мерки за подобряване на безопаността и движението по пътищата. Досега обаче този анализ никога не е бил публикуван в пълнота! Миналата година анализът бе изготвен само от страна на МВР без участието на останалите институции, имащи отношение по закон към безопасността по пътищата. През февруари тази година ЕЦТП предложи съдействие чрез участие на свои експерти в изготвянето на доклада. Това обаче бе отказано с мотив, че в институциите има достатъчно експерти, които да подготвят документа за 2022 година. Пълен такъв обаче и до днес няма. А в наредбата, в чл. 3, ал. 12 е предвидено "при провеждане на служебното обследване председателят на комисията по Н-12 да може да покани за участие в нейната работа представители на други дъжавни органи, невключени в състава й, представители на органи на местното самоуправление, както и представители на други организации и сдружения, които имат отношение към безопасността на движението по пътищата". Липсата на пълни доклади за последните три години води до липсата на мерки и превенция относно поведението на водачите с малък стаж. А това без съмнение няма да доведе до намаляване на броя тежки катастрофи, като днешната. ЕЦТП настоява за публичност на фактите относно инцидента, както и за незабавни действия от институциите по темата с младите водачи. В противен случай ще продължим само да четем статистики, докато губим животи! ЕЦТП изказва съболезнования на семействата на жертвите! |
Още по темата: | общо новини по темата: 76 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/13 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Опасно време утре в Бургас и областта
14:41 / 25.12.2024
Опасно време в Бургас
09:12 / 24.12.2024
Започва се, ще има усложнения
12:45 / 24.12.2024
Такава е обстановката на магистрала "Тракия"
18:13 / 25.12.2024
Пожар в Бургас
14:46 / 25.12.2024
Самолет кацна извънредно на летище Бургас
20:52 / 25.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета