ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
ЕЦТП: Липсата на правила и контрол за конвоиране на тежки товари едва не уби две жени край Девня | ||||||
| ||||||
"Бетонни плочи от предпазно съоръжение паднаха върху кола, след като то бе закачено от камион, превозващ багер, и две жени едва не загинаха. Тежкият инцидент стана на пътя Девня - Суворово, когато камионът опитал да премине под съоръжението, което предпазва пътя от преминаваща над него въжена линия. За късмет случаят се размина без жертви, но показа, че в България липсват добра нормативна уредба и адекватен контрол, отнасящи се за превозването на тежки и извънгабаритни товари. Налична е само Наредба №11 на МРРБ, в която е записано, че е достатъчно конвой да извършва превозно средство, на което се поставят сигнализиращ буркан и знак А39 на метална конструкция с малки размери. Разрешителното за това действие се издава от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и би следвало да означава, че маршрутът за превоз на съответния товар е добре проучен, а процесът е максимално обезопасен. Добрите практики в Европа са резултат от адекватна нормативна база, което включва много аспекти. Сред тях са превозване на тежки и извънгабаритни товари през нощта, създаване на временна организация на движението с помощта на видни отдалеч мобилни електронни пътни знаци, наличие на поне един конвоиращ автомобил, а в повечето случаи и на два - отпред и отзад. След случая с инцидента край Девня ние от Европейския център за транспортни политики питаме: 1. Имал ли е водачът на камиона разрешително за превозване на багера, издадено от АПИ? 2. Ако е имал такова разрешително, това ли е бил указаният маршрут? 3. Ако е имал такова разрешително и това е бил указаният маршрут, дали е било обозначено наличието на съоръжение с височина, непозволяваща преминаването на камиона и неговия товар? 4. Спазил ли е водачът всички указания в евентуалното разрешително? 5. Не е ли време държавата в лицето на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИААА) да влезе в ролята си и да извършва адекватен контрол при превоза на такива товари? 6. Каква е координацията между АПИ и ИААА по отношение на превоза на такива товари? 7. Не е ли време спешно и незабавно нормативната уредба в Република България да бъде преразгледана и поправена в съзвучие с добрите и адекватни европейски практики? 8. Кой ще носи отговорността за нанесените на двете жени емоционални, физически и материални щети, както и за материалните щети по пътната инфраструктура?" |
Още по темата: | общо новини по темата: 3 | ||||||
|
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
Aнонимен
на 28.04.2022 г.
0
Aнонимен
на 26.04.2022 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Млад шофьор прегази легнал на пътя бургазлия
09:16 / 25.11.2024
Изрязаха 90 % от корема й
09:02 / 25.11.2024
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
16:05 / 24.11.2024
Започва ремонт на тези бургаски улици
14:10 / 25.11.2024
В Бургас е първата училищна паралелка, която изучава изкуствен интелект
09:30 / 24.11.2024
Важна новина за бургаските шофьори!
04:00 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета