Доц. Георги Лозанов: Ако поставяш един политик в ситуация на медиен комфорт, ти не правиш журналистика, а PR

Автор: Ива Дойчинова
Коментари (1)
23:32 / 02.08.2024
1592
Времето на безвластие винаги е добре дошло за медиите, защото когато властта се чувства сигурна и има перспектива пред себе си започва да й се струва, че може да управлява всички системи, на първо място медийната. Това каза медийният експерт и преподавател доц. Георги Лозанов в предаването "България, Европа и светът на фокус“ на Радио "Фокус“.

Българските политици не могат да свикнат с мисълта, че журналистически стандарт е политикът да бъде поставян в ситуация на медиен дискомфорт, коментира той.

"Ако поставяш един политик в ситуация на медиен комфорт, ти не правиш журналистика, а правиш PR. Това не е лошо отношение към него, а изпълняване на професионалния ти ангажимент. Ти трябва да му зададеш най-неприятните въпроси – това е условието“, посочи Лозанов.

Доверието и авторитетът са дефицит за българските политици в момента, подчерта експертът.

Медийната среда в България страда от гаранции за независимост, защита на журналистите, политически и икономически влияния върху медиите, показва доклад на Европейската комисия за България. Според доклада държавната реклама на регионално ниво се използва за налагане на влияние.

"Това е много голям проблем и той беше още по-тежък, защото това абсолютно обезсмисляше тези средства. Те бяха давани, за да може българският гражданин през медиите да разбира европейските политики и да се чувства като част от тези политики, да вниква в това какво се прави. Вместо това тези средства се използват, за да могат български местни властови субекти да си осигуряват медиен комфорт, с което фактически провалят журналистическия проект. Целта на тези пари е българите да се чувстват в политически смисъл много повече европейци, а не да стават постоянна жертва на путиновата пропаганда“, заяви доц. Лозанов.

Според експерта тези средства не трябва да бъдат разпределяни от различните министерства, а от единен централен орган.

Едновременното притежание на медии и телекоми е наложена практика в България, констатира докладът на Еврокомисията, която не е незаконна, отбеляза Лозанов.

"Този разговор го водим от много отдавна. Това се нарича прагове на концентрация на собствеността в медиите. Тази преценка досега не е извършвана, а всеки опит това да стане в последния момент е блокиран, включително с някакви полурешения, като например т.нар. закон "Пеевски“, който внесоха за печатните издания, които са длъжни да декларират собствениците си – нещо, което е повече административен акт, отколкото реален поглед върху собствеността. Собствеността отдавна вече не е най-важното нещо, защото тя много лесно се крие. Финансирането не е задължително да минава през собственика – може да минава през рекламни или други бюджети. И трето, което е най-важното – какво е участието в пазара на влияние“, посочи Георги Лозанов.

Виж коментарите (1)

Още по темата (628):
14.11.2024 Йорданова за жалбата внесена от ПП-ДБ: Не очаквам КС да се произнесе преди месец февруари
04.10.2024 Тошко Йорданов за отбранителната ни способност: В момента да ходим да палим свещи
30.09.2024 Служебната власт заминава за ГКПП "Калотина"
26.09.2024 Депутатите останаха на тъмно и запяха националния химн
26.09.2024 "Възраждане" и ИТН окупираха трибуната на Народното събрание
26.09.2024 Депутатите съкратиха програмата си, но решават за декларацията за Северна Македония
Още новини от Национални новини:
Уволниха учителката, затваряла деца в шкафове в детска градина!
МВнР с важно предупреждение към пътуващите за Румъния
Преди Никулден: Шаранът задмина по цени и пилешкото, и свинското
Военна техника тръгва по републиканските пътища
Бойко Борисов и Кирил Петков също са били наградени за заслуги къ...
За какво теглят кредити младите?


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).