Проверка показа, че честа практика е монтьорите да не издават касови бележки за извършените услуги. В много от случаите и самите клиенти не настояват да получат бона си.
"Не ме интересува бележката. Няма какво да я правя. Важното е да е евтино и ремонтът да е качествен", обясни клиент на автосервиз. Монтьорите също се оправдават с безразличието на шофьорите.
"Когато не искат бележки, да ги гоним по улиците, за да им ги даваме ли? Много колеги нямат и касови апарати, а си работят. Защо ние трябва да сме будалите?", коментираха пък разпалено омазани с грес монтьори от гумаджийница на столичния бул. "Сливница".
В момента данъчните изготвят доклад за анализ на риска в бранша, който трябва да покаже приблизително колко губи хазната от укриване на налози в този сектор. Според икономистите цифрата може да достигне няколко десетки милиона, тъй като врътките, които се ползват от собствениците на автосервизи, никак не са малко.
Досега приходната агенция е изготвила над 30 подобни доклада на базата на които са започнали масови проверки по браншове. Едни от най-нашумелите данъчни акции бяха срещу собствениците на нощни заведения, обменни бюра, хотели и хазяите, които отдават жилища и търговски площи под наем. От тези проверки в хазната до момента са влезли над 100 млн. лева налози, а месечният оборот в страната се повиши неколкократно.
След като в началото на годината всички търговци у нас бяха свързани с единната система за отчитане на приходната агенция, започнаха да се следят много стриктно сектори, за които от години се предполага, че са нарушители. Сервизите попаднали в обсега на интереса на НАП, след като се оказало, че голяма част от работилниците в продължение на месеци не декларирали нито лев оборот.
В същото време при тях се водели назначени на половин работен ден от 3-ма до 10 души. "Ако данните в системата са верни, това означава, че собственикът на търговския обект държи на работа и плаща от джоба си заплати на 10 човека, които по цял ден нищо не правят. Сами разбирате, че това не е реално", обясни причината за подозренията на служителите на НАП директорът на дирекция "Комуникации" на НАП Росен Бъчваров.
Източник: в. "Монитор"