© АПИ | | Близо половин век ни трябваше, за да завършим магистрала "Тракия". Преди около седмица знаменитото събитие се случи и последната отсечка от аутобана бе официално пусната. Друг е въпросът, че старата част от пътния възел вече е на дупки и за ремонт.Факт е обаче, че магистралата свързва Бургас с Пловдив и София вече без прекъсване.
Това мотивира през миналия уикенд много от жителите на двата най-големи български града да се отправят към Южното Черноморие. Тук обаче дойдоха и първите проблеми.
От няколко години Бургас се слави като най-добре развиващият се град, но той се оказа неподготвен за огромния туристически поток, който бе отпушен с довършването на магистралата.
През последните години, най-вече благодарение на управлението на Димитър Николов, Бургас значително оправи инфраструктурата си, но ремонтът се оказа козметичен. Да - дупки по булевардите и улиците няма, маркировката е добра и на място, но какво от това, след като тази пътна инфраструктура не е способна да поеме туристическият поток.
Много често Бургас се явява не толкова туристическа дестинация, колкото гара разпределителна за курортите. И все пак туристическият поток минава оттук и е кощунство спрямо бизнеса да го гоним с блокирани от задръствания булеварди.
Бургас има потенциал да се превърне освен в туристическа дестинация, но също така и в шопинг център за всички туристи от курортите.
Когато времето се влоши, всички почиващи се отправят от плажовете към Бургас, но там вместо приятно прекарване, ги посреща задръствания, липса на паркоместа и тонове нерви, които ги отблъскват. Със страшна сила казаното по-горе важи за почивните дни.
Трябва да осъзнаем, че Бургас вече е на час и половина път от Пловдив и на 3 от София и има перспективата да се превърне в любима лятна уикенд дестинация на половин България.
Въпросът е дали ще бъде реализиран този потенциал, или ще се провалим? Осъзнаваме ли какво богатство и какви възможности ни дава отпушването на магистралата?
Сегашното управление на града трябва да се събуди от розовия сън, който спи през последните няколко години и да осъзнае, че работата още не е свършена, а са поставени едва основите.
Време е на бъдещето на града да се погледне по-мащабно и да се заработи в тази посока, защото не е нормално на туристите за Южното Черноморие да им се налага да минават през центъра на Бургас и по този начин да се получава невероятна "тапа".
Друг е въпросът, че положението с движението след Созопол и Поморие също е трагично. Но това са си проблеми на тамошните общини. Бургас трябва да реши своите, защото отпушването на магистралата означава огромни възможности, но ако не бъдат реализирани, на Бургас му предстои грандиозен провал. |