"Водени от постепенното сближаване на позициите на bTV Mедия груп ЕАД и "Булсатком" АД при настоящите преговори, Ви предлагаме следното:
За да се избегне генерирането на дълготрайни негативни ефекти върху пазарните позиции на bTV Mедия груп ЕАД и "Булсатком" АД, но най-вече ефекта за потребителите, които за наше огромно съжаление са основен потърпевш от спора, Ви предлагаме, при Ваше изрично писмено съгласие, "Булсатком" АД да възстанови сигнала на ефирната телевизия bТВ в мрежата си, a преговорният процес за пакета програми да продължи.
Ефирният канал е с голямо обществено значение и е лицензиран за достъп до всички зрители", пише в писмото на "Булсатком".
Припомняме, че кризата в преговорите между bTV и "Булсатком" започна да дава отражение на бизнеса на двете компании - отказали се абонати и намалял брой зрители. Тъй като каналите на медийната група не се излъчват по "Булсатком" през тази година заради спор с оператора, от 17 януари bTV промени и рекламната си тарифа. Медиата е намалила значително цените - средно с 15% в сравнение с валидната досега тарифа.
"Поводът за мярката е временно спадналият аудиторен дял на нашата телевизионна група в следствие на това, че сателитният оператор "Булсатком" лиши абонатите си от възможността да гледат програмите на bTV Media Group", уточняват от ръководството на телевизията в писмо до клиентите си. До това решение се е стигнало и след намесата на рекламодателите, които са подписвали договорите си при условия, които в момента са променени.
През ноември bTV отново беше обявила нова рекламна тарифа, в която цените за 30-секунден рекламен клип в някои от предаванията й паднаха. Впечатление тогава правеше "Шоуто на Слави", в което 30-секунден рекламен клип през октомври е струвал 5486 лв., а през ноември 2012 г. цената вече е била 4055 лв. Ако за рекламен спот в обедните новини на канала през октомври са се плащали 2080 лв., през ноември цената е 1664 лв.