ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Българинът застрахова първо колата си, после имота си и най-накрая живота си | ||||||
| ||||||
Имаше много предизвикателства, но застрахователният пазар остана устойчив, въпреки пандемията. Забелязва се ръст при някои видове застраховки. Вижда се преливане от един тип в други, намалява "Помощ при пътува", защото не се пътуваше - търсят се алтернативни продукти. Най голямата трудност - да бъдем близко до клиентите. Бяха трудни времена. Да не караме хората да излизат, а дигитално да ги обслужваме. Това заяви в "България сутрин" Веселин Ангелов, член на УС на Асоциацията на българските застрахователи. Той уточни, че на пазара в България не е развито животозастраховането, а доминира моторният бизнес. "Всички видове на спестяване се раздвижиха, българинът традиционно обича да спестява и следващото в списъка са недвижимите имоти. Търсене на по-добра доходност. Банките не предлагат доходност по депозитите, дори се говори, че се начисляват отрицателни лихви, а инфлацията е налице и трябва да се обърнем към алтернативи", отбеляза застрахователят. Ангелов посочи и най-честите застраховки, които се правят в България. "Покрай пандемията почнаха да търсят алтернативи. Към момента проникването на пазара е добро ниво. Най-честите застраховки: българинът застрахова първо колата си, после имота си и най- накрая живота си. Борим се с тази тенденция. Първо трябва да е този, който изкарва парите", категоричен е той. И обясни, че едва, когато вече е налице земетресение, пожар, наводнения, се замисляме за застраховки. "И първо търсим държавата, а не друг вариант", отбеляза Ангелов. Той коментира и темата с липсата на хеликоптери за медицински и спасителни акции, както и каква е отговорността на застрахователните дружества. "До някаква степен може застрахователят да носи отговорност. В САЩ това е практика. До голяма степен ние все още не сме свикнали да залагаме на такъв тип застраховки. Колкото повече се засилва интересът, толкова повече средства ще могат да отделят застрахователите за такъв тип услуги", смята членът на УС на АБЗ. Според него най-честите проблеми на потребителите са свързани с тяхната застрахователна грамотност. "Ние направихме застрахователен тест, той е с цел да се тества застрахователната грамотност на потребителите. Това е тенденция, която искаме да наложим, да бъдем между бранша и потребителите. Целим активно повишаване на финансовата грамотност. Идеята е да подхрани любопитството на потребителя", обясни Ангелов в ефира на Bulgaria ON AIR. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 28.07.2021 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Важна новина от "Бургасбус"
17:12 / 27.11.2024
Ето къде няма да има вода днес в Бургас
09:58 / 28.11.2024
Дами попълниха титулярния съдийски състав на Апелативен съд – Бургас
13:48 / 28.11.2024
Бургас посреща Камиона на добрината на Coca-Cola на 4, 5 и 6 декември
11:44 / 28.11.2024
19-годишен айтозлия загази сериозно
09:35 / 29.11.2024
16 дни ваканция за учениците в Бургас
15:32 / 27.11.2024
Катастрофа с двама пострадали на пътя Айтос – Бургас
09:25 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета