ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Брюксел одобри мегапроект, касаещ София, Пловдив, Бургас! И не само! | ||||||
| ||||||
Новината идва, ден след като търгът за изграждането на жп линията беше отново спрян заради поредното обжалване от фирма, която се занимава с търговия и няма нищо общо със строителството на железни пътища. Изграждането на жп линията Елин Пелин - Костенец е част от скоростната жп магистрала София - Пловдив - Бургас, чието строителство започна през изминалия програмен период с участъка между Пловдив и Бургас. Тя е част от европейския транспортен коридор Изток/Източно Средиземноморие на трансевропейската транспортна мрежа на ЕС (TEN-T). Този коридор преминава през осем европейски страни от Берлин до Атина, като създава важни железопътни връзки в страните от Централна и Южна Европа. "Безпроблемните железопътни връзки за пътници и товари ще стимулират регионалното развитие в България и ще допринесат за изграждането на конкурентна и нисковъглеродна икономика за следващите поколения", каза еврокомисарят по регионална политика Корина Крецу. Жп линията Елин Пелин - Костенец Проектът за ж.п. линията Елин Пелин - Костенец предвижда модернизация и реконструкция на 51 км линии и 5 ж.п. гари. Строителството му е разделено на три участъка Елин Пелин - Вакарел, Вакарел - Ихтиман и Ихтиман - Костенец. Предвижда се още да бъдат премахнати всички пресичания на едно ниво между железопътния транспорт, автомобилното движение и пътниците с цел осигуряване на максимална безопасност. За да бъдат постигнати проектните скорости от 160 км/ч за пътническите влакове и 120 км/ч за товарните, ще бъдат изградени над 20 км тунели, най-дългият от които е 6 км, посочват от Министерството на транспорта. Предвидено е още строителството на над 23 мостове и виадукти с обща дължина на съоръженията приблизително 3 км. Това е най-мащабният не само железопътен, но и инфраструктурен проект, който се финансира от оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура". Стойността му общо е около 1.2 млрд. лева - проектиране, строителство, надзор, отчетност и публичност. От тях безвъзмездната помощ е в размер на 923 млн. лв. Причината да бъде толкова скъп е, че трасето минава през сложен планински участък. Плановете са железопътното трасе да бъде изградено до края на 2023 г. |
Още по темата: | общо новини по темата: 38 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/7 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Един от мобилните ни оператори няма да индексира цените
10:07 / 13.01.2025
Децата от две общини в Бургаско няма да са на училище днес
08:46 / 13.01.2025
Нещо ново ще видим скоро на летището в Бургас
16:08 / 13.01.2025
Подробности за катастрофата край Пирне, участвали са 3 аудита
09:00 / 14.01.2025
От години е така и няма кой да вземе мерки
14:22 / 14.01.2025
Изградиха нова улица в "Меден рудник"
12:10 / 13.01.2025
Актуални теми
Абонамент
Анкета