Борисов: Приказващи в България – колкото искаш, ние показваме какво сме направили

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
11:04 / 02.03.2021
1824
През септември ще бъде пуснато движението в двете посоки в новия тунел "Железница“ на АМ "Струма“ и в целия участък от Благоевград до Симитли, обяви министър-председателят Бойко Борисов. Премиерът лично се увери в напредъка на строителните работи по най-дългия пътен тунел, изграждан досега у нас. Борисов изтъкна, че мащабният проект е от изключително значение за свързаността в целия регион по оста Юг-Север.

"От топлите пристанища на Гърция, през България, за Румъния. На практика Дунав и Солун свързваме по този начин“, посочи премиерът и напомни, че усилено се работи и по трасето Ботевград-Мездра. Министър-председателят изтъкна още, че тунелът се строи съобразно всички най-съвременни изисквания.

"Това трябваше да стане готово за Олимпиадата в Гърция, 2004 г. Колко години са назад и в страни – нека хората да си правят своя извод“, напомни още Борисов за нереализираните чужди обещания в миналото.

"Приказващи в България – колкото искаш. Ние показваме какво сме направили“, категоричен беше премиерът и изтъкна, че само след няколко месеца през планината ще се преминава лесно само за 2 минути.

Министър-председателят Борисов добави още, че са предвидени и 4 млн. лв., с които да бъдат изпълнени всички екологични препоръки по трасето в района на Симитли.

Тунел "Железница“ на АМ "Струма“ е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Той е с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка е около 2 км, а широчината на пътното платно - 8,50 м, с по две активни ленти за движение и тротоари. Изграждането започна през октомври 2019 ., на обекта се работи без прекъсване и към момента повече от половината от строителните дейности на тунел "Железница“ вече са изпълнени. Първичната облицовка на съоръжението е изпълнена – осъществена е така наречената "сбойка“ на двете тръби и тунелът е прокопан.

Започна полагането и на вторичната облицовка на съоръжението. Тунелът се изгражда по нов австрийски метод и ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа. Тунелът ще има пълен набор обслужващи съоръжения, включително подземно водохранилище с обем от 240 куб. м вода за противопожарни цели и площадка за хеликоптер на южния портал.

Проектът за строителството на тунел "Железница“ на АМ "Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Виж коментарите (0)

Още по темата (41):
04.07.2024 Вижда се края на сагата с довършването на автомагистрала "Струма" през Кресненското дефиле
13.06.2024 Екоминистерството разреши строежа на източното платно на АМ "Струма" извън дефилето
20.02.2024 Председателят на НС, премиерът и двама министри откриха най-дългия тунел "Железница" на автомагистрала "Струма"
20.02.2024 Борисов с големи новини за АМ "Струма"
30.05.2023 Шишков: До два месеца ще стане ясно откъде ще премине трасето на АМ "Струма" през Кресненското дефиле
22.05.2023 Иван Шишков: Всички искаме да има максимално бързо решение за магистрала "Струма"
Още новини от Национални новини:
Какви действия предприема банката, когато идентифицира, че картат...
Д-р Гергана Николова посочи две големи грешки при лечението на гр...
Георги Чолаков остава председател на ВАС
Безскрупулна схема в големи магазини, кражбите са огромни!
Ще ни вдигат ли осигурителните вноски заради дълговата спирала?
Важно! Имате точно 2 дни да смените гумите, иначе следват санкции...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).