Министър-председателят
Бойко Борисов инспектира завършения участък от лот 3.1 между Благоевград и отсечката преди бъдещия тунел "Железница“ на АМ "Струма“. Целта е улеснение на трафика и повишаване безопасността на движение за пътуващите към и от Гърция при предстоящите три почивни дни около Деня на българската просвета и култура и на славянската писменост 24 май и преди началото на активния летен сезон.
Премиерът Борисов благодари за разбирането от страна на археолозите за това, че археологическите находки, които бяха разкрити по трасето на магистралата край село Покровник, са преместени от трасето.
"Ако не бяхме намерили общ език, това нямаше да стане. А сега за една минута минаваш отсечката“, каза
Бойко Борисов. “Виждате колко много стени сме направили, за да се укрепят свлачищата. Не сме се отказали от магистралата, ние сме си дали проекта“, беше категоричен министър-председателят.
Бойко Борисов припомни пред журналистите, че правителството продължава да работи за повишаването на доходите на българите, като са отпуснати средства за увеличаване на заплатите на учителите, военните, полицаите, медицинските сестри, за майките на деца с увреждания. "Тук българите трябва да си дадат сметка - дали да дадем няколко милиарда за 14 км отсечка, или да има магистрала от Видин до Струма. Считам, че е разумно да седнат и еколози, и инженери да се разберат“, подчерта още премиерът Борисов.
В 6,5-километровия участък от АМ "Струма“ са построени два виадукта, два селскостопански подлеза, два моста - над реките Логодашка и Струма, и един надлез. Положени са 127 хиляди тона асфалт, 70 хиляди тона циментова стабилизация, 200 хиляди кв. м облицовка на откоси и 26 км мантинела. С пускането на движението се избягва влизането в Благоевград и създаването на тапи в градските кръстовища, което ще спести време на пътуващите и ще разтовари града от сериозен трафик.
Археологическите находки, които бяха разкрити по трасето на магистралата край село Покровник, са преместени. Прогнозната стойност на извършваните дейности по преместване и теренна консервация на археологическите ценности, както и изграждането на подпорна стена за отделянето им от трасето на автомагистралата е над 1,2 млн. лв. На следващ етап, извън компетенциите на АПИ, ще бъде изработването на интегрирана консервация на археологическия парк и проект за цялостното му експониране и социализация.