"Близу" заблуждава клиенти, реши КЗК и ги глоби с 30 000 лв.

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (46)
14:23 / 21.10.2011
1250
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби с 30.3 хил. лева цифровия и кабелен оператор "Близу" (общото име на слетите дружества "Евроком" и "Кейбълтел") заради заблуда на клиенти, показва справка в регистъра на ведомството. Наложената глоба е 0.03 % от нетните приходи на дружеството за 2010 г. Проверка на антимонополния орган е показала, че интернет доставчикът умишлено е заблуждавал клиентите си, като е рекламирал пакет, включващ повече от 150 телевизионни програми, но в действителност предлаганите телевизии са били 112.

Причина глобата да бъде толкова ниска според КЗК е, че "Близу" е рекламирало заблуждаващия пакет само в интернет и чрез листовки, което съответно не е довело до заблудата на голям кръг от лица. При тежко нарушение санкциите могат да достигнат до 2 % от нетните приходи на дружеството. Според становището на компанията изпратено до антимонополния орган, хората сами са можели да разберат от листовките, че телевизиите не са над 150 броя. Като аргумент в своя защита от операторът са обяснили също, че заблудените са ограничен кръг от лица.

Сигналът е получен от потребител по електронната поща на комисията. В него се посочва, че информацията за интернет услуга blizoo NET 50, качена на сайта на компанията, не е пълна и не уточнява дали предлаганата максимална скорост за качване е за български, международен или за двата вида интернет, и гарантирана ли е тя. В решението, с което КЗК започва проверката, се посочва, че думата "максимална" предполага липса на гаранция, а реалната скорост може да е и много по-ниска.

В края на февруари КЗК глоби "Близу" с 56 288 лв. за нелоялна конкуренция по жалба на "Нет 1" - тогава проверката е установила, че дружеството е предлагало бонуси, с което незаконно е привличало клиенти. В момента тече още една проверка на цифровия оператор по сигнал на клиент. Според жалбата му, дружеството заблуждава умишлено чрез реклама потребителите със скорост на интернета, която в действителност не предлага.

"Близу медия" е новото име на операторите "Евроком" и "Кейбълтел", които бяха купени през 2009 г. от шведския инвестиционен фонд EQT V, а през 2010 г. се сляха в новото дружество. Те предлагат кабелна, цифрова телевизия, интернет и телефони.

Източник: в. "Дневник"


Виж коментарите (46)
Още новини от Национални новини:
Земеделският министър поиска забрана за внос на украински яйца в ...
Климатолог разкри какво ни чака
Политолог: Всичко изглежда съшито с бели конци! Трифонов се превр...
Въшният ни министър обсъди отпадането на визите за българите, път...
БНБ обясни как да познаем фалшивата банкнота от 100 лева, която в...
"Има такъв народ" утвърди листите за изборите: Слави Трифонов пов...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).