Бивш военен пилот за трагедията с двама пилоти: Не смятам, че самолетът е отказал

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (1)
17:24 / 14.09.2024
1133
"Причините за трагедията край "Граф Игнатиево"  могат да бъдат няколко, но към дадения момент нямаме пълна информация,за да се спрем на една от хипотезите. А първата хипотеза е отказ на авиационната техника. Самолетът Aero L-39 Albatros е много хубав самолет, чешко производство. Лети се на него вече много години, обучават се курсанти, бъдещи военни пилоти, летци. Самолетът е минал през капитално възстановителен ремонт. Аз предполагам, че преди полета на  той е бил изпробан в пълна степен, както двигателите, така и бордните системи". Това обясни по NOVA News бившият военен пилот Николай Калев.

По думите му би "трябвало да има резервен самолет, ако тази машина откаже". "Не смятам, че самолетът е отказал. Това означава да откаже двигателят, което ще доведе до пропадене, до срив на машината. а от гледна точка на наблюдателите - такъв момент няма", подчера Калев. 

Той отхвърли и хипотезата птица да е попаднала в двигателя на машината. "Според мен става дума за грешна техника на пилотиране от страна на двамата летци. За мене ми е много интересно, как е водена подготовката на пилотите в навечерието на този демонстративен ден", заяви бившият летец. 

И обясни, че "летателният труд е специфичен труд". "Пилотът може да е първокласен летец, но, когато трябва да изпълни едно такова сложно задание, той трябва да  тренира максимално. Казаха в публичното пространство, че те са се готвили няколко месеца. Да, но последните две-три седмици как са летели? Аз, ако съм техен командир, през последните две-три седмици, в зависимост от метеорологичната прогноза, бих ги товарил на седмица по три летателни смени със сложен пилотаж. Първо на средни височини и постепенно да снижавам височината", подчерта той по повод подготовката за полета. 

Калев обясни и защо двамата пилоти не са успели да катапултират преди сблъсъка. "Ако те са изпълнявали някакъв низходящ маньовър под 150-100 м, те са нямали просто полезен ход. И да се катапултират, на тях не би им достигнало времето, не би се разтворил парашута, а аз предполагам, че те са дърпали оста максимално, за да не се ударят в земята", подчерта бившият военен пилот.

Виж коментарите (1)

Още по темата (45):
19.09.2024 Ексклузивно: Готова е съдебно-медицинската експертиза за
авиокатастрофата
18.09.2024 Росен Плевнелиев: Учуден съм от тази изключително агресивна реакция на държавния глава
18.09.2024 Посмъртно: Повишиха в звание загиналите пилоти на Граф Игнатиево
17.09.2024 Стана ясно кой е пилотирал самолета в момента на катастрофата
17.09.2024 С вълнуващо видео почетоха паметта на загиналите край Граф Игнатиево
летци
17.09.2024 Оповестяват данните от черната кутия на разбилия се в "Граф Игнатиево"
самолет
Още новини от Национални новини:
Донко Узунов е новият изпълнителен директор на ДКК
Антон Славчев остава шеф на антикорупционната комисия
Пребиха мъж заради паркомясто
Радев: Историите на децата, преборили онкохематологични заболяван...
Специален анализ казва има ли нужда от трета лента на АМ "Тракия"...
Министърът на иновациите и растежа: Целта ни са максимално прозра...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).