По правило БДЖ може два пъти в годината да излиза с предложение за актуализация на цените, като то трябва да бъде обосновано заради ръст на цените на основните енергийни консумативи в степен, която не позволява дружеството да работи ефективно със съществуващите цени, както да бъде отбелязан и ръстът на инфлацията.
В края на 2011 г. с 9 на сто бяха увеличени цените на субсидираните влакове, като от железницата поясниха, че те не са били актуализирани от години. С около 15 на сто се качи и цената за пътуване с ускорените бързи влакове.
През същата година броят на влаковете на ден бе намален от 585 на 435. От железницата нееднократно подчертават, че независимо че обявената годишна субсидия за дружеството възлиза на 200 млн. лв., тя никога не е получавана на 100%.
Източник: в. "Монитор"