ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Банките вървят към затваряне на клонове, услугите се дигитализират | ||||||
| ||||||
Според него, обаче, за пълно изчезване на банковите офиси е все още рано да се говори, въпреки че имаме примери за изцяло дигитални банки без физическо присъствие. Те показват, че вече банковият сектор разполага с необходимата технология това да се случи, но големият въпрос тук е, доколко самите клиенти са готови за тази промяна. Моето виждане е, че една съществена част от тях не са и за определени операции все още изискват личния контакт с банков служител. Тази група с времето и развитието на дигитализацията във всички сфери на нашия живот ще намалява, но до нейното пълно изчезване ще минат десетки години, обяснява Бакалов. И допълва, че за изчезване на банковите офиси все още е рано да се говори, но е ясно, че през следващото десетилетие те ще бъдат силно редуцирани и тяхната тежест в общуването с клиенти ще бъде намалена. Същевременно, възможностите, които те ще предлагат, като финансови услуги и професионална консултация на клиентите, ще бъдат много по-големи. Говорейки за дигитализация няма как да подминем и темата за сигурността. Тя е приоритет номер едно за всяка финансова институция. И това се отнася, както до мобилното, така и до онлайн банкирането, а, също и до защитата на самата банка. Много приложения за мобилно банкиране вече позволяват да се използват функции като разпознаване чрез пръстов отпечатък или лицево разпознаване, за да бъдат спокойни потребителите, че само и единствено те имат достъп до средствата си. Разбира се, колкото и модерни технологии да се използват, за да бъде постигната тази пълна защита в онлайн среда, то нека не забравяме и един сериозен проблем, който става все по-наболял, а именно, така наречените фишинг-атаки към потребителите. Въпреки кампаниите, които провежда Асоциацията на банките в България и усилията, които самите банки поотделно полагат, за да образоват своите клиенти, техният брой все още е висок. Според доклад, изготвен от един от глобалните лидери в киберзащитата - Acronis, само през първата половина на 2023 година броят на фишинг-атаките, основани на имейл, е повишен с 464% спрямо 2022 година. Това поставя банките в ситуация, в която не само трябва да разработват и предлагат дигитални продукти и услуги, но и да образоват потребителите им, за да бъде създадена максимално сигурна онлайн среда за тяхното ползване, посочва главният изпълнителен директор на Първа инвестиционна банка. В съвременните условия банковият сектор на икономиката играе ключова роля в процеса на разпределението и преразпределението на финансовите ресурси. Той предоставя финансови услуги на населението и на бизнеса и трансформира спестяванията в инвестиции. Ето защо, той няма как да остане встрани от процеса на дигитализация на икономиката и в много случаи той е водещ в това отношение, защото предоставяните от него продукти и услуги повишават не само конкурентоспособността му, но и тази на неговите клиенти, заключва той. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Дами попълниха титулярния съдийски състав на Апелативен съд – Бургас
13:48 / 28.11.2024
Ето къде няма да има вода днес в Бургас
09:58 / 28.11.2024
Бургас посреща Камиона на добрината на Coca-Cola на 4, 5 и 6 декември
11:44 / 28.11.2024
19-годишен айтозлия загази сериозно
09:35 / 29.11.2024
Виктор и Беба си дават ново начало извън къщата
09:03 / 29.11.2024
Спират водата на тези места в Бургас днес
10:02 / 29.11.2024
Дойде от Айтос в Бургас, за да краде
09:16 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета