Партньори в Консорциума са: "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД, Национална компания "Железопътна инфраструктура", Австрийските национални железници, Швейцарските федерални железници, Унгарската държавна железопътна компания, Словенските железници, "Bombardier Transportation", "Транспортни системи" - "Siemens", Виенския технологичен университет-Институт за железопътна техника, Белградския университет-Факултет по машиностроене и др.
Основна цел на проекта "Pubtrans4all" - "Обществен транспорт - достъпност за всички" е изработването и изпитването на модел на помощна система, пригодена да бъде монтирана и ползвана от всички видове релсови превозни средства. Прототипът на универсалната помощна система ще бъде монтиран на български вагон и изпробван в условията на железопътната инфраструктура на България.
В тази връзка "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД и Национална компания "Железопътна инфраструктура" са предоставили необходимите данни за подвижния състав и техническите параметри на железопътната инфраструктура в България. Изготвени са препоръки за подпомагане качването и слизането на пътниците от превозните средства, както и техническо задание за проектиране на универсална помощна система, която да се използва в условията на съществуващия подвижен жп състав и инфраструктура в страната.
На следващото заседание на Консорциума, което ще се проведе през м. декември 2010 г., ще бъде взето окончателно решение за модела на прототипа на съоръжението за обслужване на лица със затруднено придвижване, както и за неговото конструиране.
"Български държавни железници" ЕАД предоставят транспортно обслужване на лица с намалена подвижност в 12 влака на ден, които пътуват на дълги разстояния. В съставите на тези влакове са включени специализирани вагони за превоз на лица с ограничена мобилност. Това са:
• Бързите влакове със задължителна резервация № 8611 и № 8614 ("Слънчев бряг") по направлението София - Бургас - София през Пловдив;
• Бързите влакове със задължителна резервация № 2611 и № 2610 ("Златни пясъци") по направлението София - Варна - София през Горна Оряховица;
• Бързите влакове със задължителна резервация № 2641 и № 2640 ("Янтра") по направлението София - Горна Оряховица - София;
• Бързите влакове със задължителна резервация № 8641 и № 8640 ("Диана") по направлението София - Ямбол - София през Пловдив;
• Бързите влакове със задължителна резервация № 3623 и № 3620 ("Чайка") по направлението София - Бургас - София през Карлово;
• Бързите влакове № 4612 и № 4611 по направлението София - Русе - София през Горна Оряховица.
Освен с тези 12 влака, лица с намалена подвижност могат да пътуват удобно и с дизеловите и електрическите мотриси "Дезиро", които се движат по различни маршрути в страната. Мотрисите "Дезиро" са произведени съгласно европейските изисквания за превоз на лица с нарушена мобилност. Всяка дизелова и електрическа мотриса "Дезиро" е оборудвана с подвижна сгъваема рампа, която дава възможност на хората, придвижващи се с инвалидни колички, да се качват безпроблемно от перона във влака и съответно да слизат от влака без затруднения. В пътническия салон на мотрисите е обособена зона за трудноподвижните пътници, която е достатъчно просторна, за да осигури комфортно пътуване на хората в инвалидни колички. Санитарните възли на всички влакове, в които се предоставя възможност за превоз на лица с намалена подвижност са конструирани така, че максимално да улесняват придвижването на пътниците с ограничена мобилност.
Транспортно обслужване на лица с намалена подвижност се извършва чрез гаровите служби на БЧК в железопътните гари София, Пловдив, Стара Загора, Бургас и Варна, както и чрез гишетата "Информация" в гарите Плевен, Червен бряг, Горна Оряховица, Ямбол, Шумен и Сливен.