ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Автомобилът ви е "спрял да дърпа"? Какви са причините | ||||||
| ||||||
На какво да обърнете внимание, ако усетите осезаемо намаление на динамиката и влошаване работата на двигателя? Външно влияние Работата на всеки двигател зависи от температурата на околната среда и от количеството кислород, постъпващо в него. Когато настъпва горещото време и въздухът се разрежда, тогава атмосферните двигатели изпитват недостиг на кислород, необходим за процеса на възпламеняване. В този случай се наблюдава промяна в работата на двигателя. Надморска височина и валежи В планината този ефект е по-забележим. Въздухът там е разреден и колкото по-високо се изкачвате, толкова повече намалява мощността. На 1000 м надморска височина мощността спада с около 10% при атмосферните двигатели. На 2000 м вече говорим за до 30% спад, над 3000 метра атмосферен двигател със 100 к.с. губи половината от мощността си. Изключение правят турбо двигателите, при които постъпващият въздух е с висока плътност. В жегата и по високопланинските пътища турбокомпресорът помага за поддържане на относително добра динамика. При дъжд аеродинамиката на автомобила се влошава и съпротивлението при контакта на гумата с пътя се увеличава. При силен дъжд плътността на средата, през която се движи автомобилът, може да е до 800 пъти по-висока. Това влияе на динамиката. Насрещният вятър също пречи сериозно, пише dariknews.bg. Ако скоростта му е 20 м/сек, той "изяжда" до една трета от мощността при скорост на движение от 100 км/ч. Горивна помпа Най-често за загубата на динамика е виновна горивната помпа. След няколко години работа налягането на горивото в системата може рязко да падне. Започват прекъсвания в смесообразуването, горивната смес е обеднена, в резултат на което отделяната енергия при изгаряне намалява. Запушен филтър Запушеният филтър е една от основните причини за рязкото намаляване на постъпващия въздух. Задръстен с мръсотия, прах и сухи листа, филтриращият елемент намалява циркулацията на въздуха почти наполовина. Естествено, вече не може да се говори за правилно смесване на гориво и кислород. Дефектен съединител Повреда в трансмисията също води до загуба на мощност. Износените дискове на съединителя се приплъзват и се губи част от въртящия момент. Стига се до прегряване и по-бързо увреждане. Водачът първо усеща загуба на ускорение, след това колата не може да се движи с висока скорост и при натискане на газта забавя. Лош бензин Нискокачественото гориво води до детонационен ефект в двигателя. Сместа не издържа на компресията и налягането спада до появата на искрата. Освен това може да се образува възпламеняване на сместа на няколко места в горивната камера, което води до експлозивно възпламеняване на сместа. Това от своя страна пречи на движението на буталото, което съответно намалява мощността. Детонациите са опасни и с това, че разрушават части от буталната група и причиняват щети на стените на цилиндрите. Дефектни сензори Ако някои сензори се повредят, електронният блок за управление поставя двигателя в авариен режим. На таблото светва Check Engine и това е сигурен знак, че сте за сервиз. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Затварят този път в Бургаско
05:00 / 23.11.2024
Временна организация на движението се въвежда в квартал "Рудник"
12:36 / 23.11.2024
Млад шофьор прегази легнал на пътя бургазлия
09:16 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета