Автомобилен състезател: Без резки движения на волана или спирачки при аквапланинг
Ако се практикува дрифтене, автомобилът трябва да е по-специално подготвен като ъгъл на завиване, като гуми и човекът да познава достатъчно добре настилката. Това каза автомобилният състезател Пламен Камбуров в предаването "Денят на фокус“ на Радио "Фокус“.
Когато водачът не познава достатъчно добре трасето и автомобила се получава изпускане и се стига до пътнотранспортни произшествия. Поднасянето на автомобила трябва да бъде контролируемо.
"Дрифтенето е съвсем отделна дисциплина от бързото каране. Доста от шофьорите, които не са достатъчно добре обучени, бъркат бързото каране с подхлъзването“, отбеляза Камбуров.
В България няма достатъчно места, на които любителите на дрифтове да ги практикуват безопасно, подчерта той.
При зимни условия понякога дрифтът е неизбежен. При голямо количество сняг и недобро сцепление автомобилът може да излезе от пътя. "Затова трябва да се кара със съобразена скорост и шофьорът да преценява с какво разполага в ръцете си – какви са гумите, с какво предаване е автомобилът, какви блокажи има“, обясни автомобилният състезател.
Реакциите при подхлъзване трябва да бъдат съобразени с тези характеристики на автомобила. "Когато автомобилът е с предно предаване и задницата поднесе, връщаме или подаваме газ, в зависимост от скоростта. Когато автомобилът е със задно предаване, тогава с газта регулираме подхлъзването. При 4 х 4 зависи какъв е моделът“, обясни Камбуров.
При попадане в аквапланинг автомобилът също губи сцепление. "Тогава трябва да има корекция на волана и изравняване на газта. В никакъв случай не трябва да има резки движения на волана или спирачки“, посъветва автообилният състезател.