Директно ограничение във възрастта на рейсовете е нарушение на европравилата, затова изискванията ще се отнасят до спазването на европейски регулации, свързани с опазване на околната среда, както и нивото на безопасност, което трябва да се осигури за всеки пътник. Това включва както технически системи в самите автобуси, така и нови и модерни салони, колани на всяка седалка, които задължително да се ползват и съвременни пожарогасители. Това обясни зам.- министърът на транспорта Камен Кичев по време на първата експертна среща между специалисти от министерството, транспортната комисия в парламента и представителите на автобусния бранш. Собствениците на фирми коментираха, че въвеждането на тези регулации ще смъкне възрастта на всички рейсове до 7-8 години.
Шефът на автомобилната администрация обясни, че в новата транспортна схема ще бъде заложен такъв график на движението на автобусите, че те да не се движат "един върху друг", а на интервал, който да гарантира както безопасността при движение, така и лоялната конкуренция.
Планът за движението на автобусите по републиканската пътна схема и връзката на тези автобуси с общинската транспортна схема ще се изпълнява поетапно, докато изтекат всички сключени договори на превозвачите.
Транспортният министър Ивайло Московски коментира, че никога досега браншовици не са давали толкова много и разнообразни предложения за повишаване качеството на пътническия превоз. Затова специалистите от министерството са ги разделили в пет групи, сред които най-много идеи са дадени за повишаване на техническото състояние на автобусите, за редовността и отговорността при изпълняването на техническите прегледи; за повишаване в квалификацията на служителите в автобусните компании.
Иван Ангелов, представител на 38 средни и дребни автобусни превозвачи, разказа за неизвестни досега случаи със стари автобуси, когато в Северозападна България по време на път рейс се е разцепил по средата на две напълно отделни части. Бракуван рейс от видинска фирма бил "ремонтиран" и категоризиран за превоз на деца. Ангелов получи одобрението на колегите си, когато разказа, че автобусите на много опасни автокомпании пътуват по 100 км, за да минат технически преглед в точно определен сервиз. Често превозвачите ЕТ сами се подписвали на документацията в качеството си на механик, шофьор и лекар.
Представителите на автобусните компании настояха за създаване на закон за транспортния бранш.
Източник: в. "Монитор"