Технически проблем по контактната мрежа е причина движението на влаковете да спре. На петата минута след като аварията е констатирана, дежурният диспечер от БДЖ се обръща към фирма "Детелина Дрита", която е спечелила правото да трансбордира пътниците при технически проблеми след проведена процедура по ЗОП. Около час и половина от автобусния превозвач твърдят, че са готови всеки момент и накрая признават, че разполагат само с два автобуса и така всички хора е трябвало да бъдат обслужени само от тях. Двата автобуса пристигат около 4 часа по-късно.
БДЖ изказва извинение за претърпените неудобства на всеки от своите пътници.
Въпреки че Регламент 1371/2007, предвиждащ обезщетения за пътници при закъснения, ще влезе в сила през 2019 г., ръководството на националния железопътен превозвач взе решение да компенсира всички клиенти от двата влака.