Асоциацията на туроператорите: Трябва да развиваме целогодишен туризъм
Международните тенденции изискват от България да се насочи към целогодишен туризъм. Това заяви Димитрина Горанова, председател на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти, в предаването "Денят на Фокус“ по радио "Фокус".
По думите й,България върви към целогодишен туризъм в градовете, но това не важи за Черноморието – там все още интересът е съсредоточен през лятото. "Не е достатъчно да се предлагат само плаж, море, слънце и ол инклузив – потребителите търсят нещо повече като преживяване, спорт, преходи, природа – активна почивка“, смята Горанова.
По думите й, браншът страда от недостиг на човешки ресурси, който обуславя забавянето на началото на летния сезон през 2023 г.
"Караванният туризъм се развива доста добре в световен мащаб, а у нас, предвид лошата инфраструктура и малкото къмпинги, това не е така. Има все пак екокъмпинги, не само на морето, но и по планините. Проблемът е, че те са крайно недостатъчни, за да се развие тази услуга и да се предлага на международно ниво“, поясни Горанова.
Имаше негативна кампания срещу българското, но и срещу румънското Черноморие – с идеята туристическият поток да се пренасочва към съседните ни държави, смята тя. "Медиите наистина са четвъртата власт и влияят на потребителските нагласи“, добави Горанова.
Засилен е потокът на туристи от Централна и Източна Европа, като най-голям ръст има при поляците, които посещават България през лятото. "По данни на Националния статистически институт, поляците изпревариха германците като брой посетители. Великобритания и Израел също са традиционни пазари, които осигуряват потоци от туристи на Черноморието ни“, разясни председателят на Асоциацията.
"В свят на глобализация няма как да очакваме хората да не пътуват в чужбина и да подкрепят българското 365 дни в годината. Няма смисъл да се прави сравнение между България, Гърция и Турция – това са коренно различни държави, които предлагат различни продукти. Гърция и Турция разполагат с десетки пъти повече бюджети за реклама, отколкото България и това не бива да се забравя, когато се коментира туристическият сезон“, убедена е Димитрина Горанова.