Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Ангелкова: Работим за привличането на туристи и от по-екзотични държави
Автор: Пламена Николова 09:02 / 23.07.2019Коментари (2)1088
©
Отчитайки случващото се в сектора и голямата международна конкуренция, за следващата година се надяваме на повече средства за реклама на българския туризъм. Бих искала да благодаря на премиера и на финансовия министър за подкрепата, която оказват на сектора. Така ще отговорим на предизвикателствата и ще утвърдим България като предпочитана туристическа дестинация. В момента се провеждат срещи по отделните пазари в топ 10 за входящ туризъм, работим индивидуално на всеки от пазарите, за да оценим конкретните специфики. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова пред участниците в заседанието на Националния съвет по туризъм в курорта Златни пясъци. Основна точка в дневния ред бе проектът за Годишна програма за национална туристическа реклама за 2020 г.

Рекламата за тази година е 11 млн. лв. в нашия бюджет. За следващата година се надяваме на по-голям бюджет, в момента се уточняват детайлите, анонсира министърът пред медии и съобщи, че в момента се работи не само по отношение на изискванията на целевите пазари в топ 10, но и на перспективните - САЩ, Китай, Япония, Индия, Южна Корея, Близък изток, които изискват по-специфични действия, поясни тя.

На въпрос как влияят текстове в публичното пространство срещу българския туризъм, министърът заяви: Яд ме е на такава кампания, не сме крили, че този сезон ще е труден след три години непрекъснат ръст, не сме крили, че има проблеми в сектора и инцидентни нарушения, но те не трябва да развалят имиджа на българския туризъм. Всеки проблем решаваме в режим на диалог, така че да създадем устойчивост на сектора, посочи тя и цитира информация от бизнеса, че има достатъчно туристи в курортите и по цялото море. Работим с общи усилия, за да направим продукта ни устойчив и предпочитан. Проблеми, които са замитани 20-30 години, сега решаваме заедно, стана ясно от думите й.

Министърът благодари на бизнеса и местните власти за постигнатото през последните години и за усилията то да се задържи въпреки прогнозите за спад от важни туристически пазари  като Русия и Германия. Ето защо предвидените дейности, включително и за национална туристическа реклама, са с цел приток на туристи през летните сезони на 2020 и 2021 г., посочи още тя. 

Програмата за реклама включва разнообразни канали. Извън туристическите изложения, онлайн рекламата, която заема ключово място, ще предложим и конкретни стъпки за подкрепа на организирания туризъм с допълнителни средства за промотиране, поясни министър Ангелкова. Механизмът, който се подготвя в момента, е базиран върху броя туристи в регистрираните места за настаняване. Това реално ще подпомогне сектора именно чрез допълнителна реклама. Подкрепата ще се осъществява като начало през месеците юни и септември, към които засега има все още по-малък интерес.  

Министърът оцени работата в регионите и благодари на всички, които се включиха в организациите за управление на туристическите райони. Те могат да определят фокуса, който е важен за регионите и за съответните приоритети в развитието им. С вицепремиера Екатерина Захариева коментираме възможността за издаване на многократни визи за туристи от Русия и Турция, което безспорно ще насърчи туристопотока от тези държави към България. Ще подкрепим предложеното от колегите – обсъждаме колко дълги могат да бъде визите и дали ще са  многократни, това би подпомогнало организирания туризъм.

Министърът на туризма обърна внимание и върху важността на Единната система за туристическа информация, която ще ограничи сивата икономика в туризма и ще повиши сигурността на посетителите. ЕСТИ е много важна не само заради връзката с НАП и МВР. Тя ще ни помогне и за по-детайлизирани и задълбочени анализи, когато говорим за стратегия, обобщи тя. Обявихме старта на ЕСТИ през февруари и дадохме достатъчно дълъг гратисен период на предприемачите и общините до 1 октомври 2019 г. за попълване на данните. Обръщам внимание, че това е задължение по закон. Освен глоба, санкциите предвиждат отнемане на категорията на обекта при повторно нарушение, предупреди министър Ангелкова.

"2019 г. е преломна за туристическия сектор. Спадът на туристи по някои пазари след историческия рекорд от миналата година не е повод за отчаяние“, коментира зам.-председателят на УС на Националния борд по туризъм Мартин Захариев. Според него негативната кампания, която върви в социалните мрежи и някои медии, играе лоша роля. Трябва да се самоуважаваме малко повече и да ценим това, което България притежава. Със задоволство искам да кажа, че документите на Министерството на туризма от година на година стават все по-задълбочени и модерни и това е така, защото имаме работещо министерство, посочи още Захариев.

Сийка Кацарова, председател на УС на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, се спря и на друг основен проблем за сектора - сезонността. Той според нея трябва да бъде решен не от едно министерство, а от цялата администрация, и открои значението на СПА туризма това да се случи. 

По-рано вчера министър Ангелкова се срещна с ръководители и членове на Съюза на хотелиерите-кк Златни пясъци и на Съюза на собствениците за развитие на кк  Златни пясъци.  В програмата й са включени също срещи за туристическите  пазари Германия и Русия.








Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 23.07.2019 г.
0
 
 
бре бре много работи ,да не се преумори ,бре бре
на 23.07.2019 г.
0
 
 
Колкото и да промотирате, каквато и пудра да сложите, кочината си остава кочина ;)
Коментарите са на публикуващите ги. Burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
51-ото Народно събрание
Катастрофи в България
Грипна епидемия обхвана страната
Бюджет 2024
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Бургас и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@burgas24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Бургазлии във facebook
RSS за новините
Статистика: