Александър Язов: Автомобилните школи в България изкарват неподготвени шофьори

Автор: Георги Иванов
Коментари (0)
12:09 / 04.07.2024
1272
Когато трябва да седнем зад волана, фокусът на внимание трябва да е напред, около нас, също така да следим и ситуацията, която е на пътя, защото България е едно място, което пътищата, знаците и ситуацията не винаги са абсолютно предвидими. Това каза в рубриката "Визия 0“ с водещ Цвети Капитанова европейският шампион по дрифт Александър Язов в предаването "Денят на фокус“ на Радио "Фокус“.

Няма нищо общо между джигитите по улиците, които просто изпускат управлението, с термин на "дрифт“, каза Цвети Капитанова, а състезателят Александър Язов допълни, че дрифтът е много сериозна спортна дисциплина. "Като всеки един автомобилен спорт и в тази дисциплина се гони съвършенството и контрола както над автомобила, така и над ситуацията, защото много често в мотоспорта не си сам на трасето. Ние по регламент караме много близо до противника, който може да е един, но може да има и повече, примерно 4, 5, 6 автомобила, които да карат на сантиметри един от друг, което нас ни прави много добри в преценката на ситуацията и преценката на партньора. Защото не всеки път караш с хора, които познаваш, не всеки път те са в кондиция – нещо, което е много близо и до ситуациите на пътя,“ обясни той.

По думите му автомобилните школи в България изкарват неподготвени шофьори, които се учат в процеса на ежедневните ситуации на пътя. За него едно от най-важните неща е умението за управление на автомобила в критична ситуация, което в школите само се споменава, но според него никой не учи младите шофьори как да реагират при такава ситуация.

Не винаги пътят в България е място, където може да спазиш на 100% закона, каза той и коментира примера с неписаното правило на софийския булевард "Цар Борис III“ да се изпреварва в дясно, тъй като шофьорите поради лошият път в дясната част на платното карат в лявата скоростна лента. "В такава ситуация държавата трябва да си оправи пътя. Но знаем, че това става много бавно и съответно не винаги е възможно. Така че в тоя участък или в тази ситуация хората трябва много да внимават.“

"Не всяко изпреварване трябва да стана на всяка цена. Това е отново нещо, което е препратка към обучението в школите, които трябва да имат основната задача да дадат тази култура кое е възможно, как се прави, къде трябва да стане. И вече задача на всеки един човек е да се замисли трябва ли на всяка цена да прескочи тези два автомобила и отново да влезе в същата колона, която няма да помръдне съществено,“ каза Александър Язов и добави, че самонадеяните изпреварвания са едни от най-честите причини за инциденти на пътя. "Времето ме научи, годините зад волана и спорта, че не трябва да бързам. Най-добре е да си оставя време и дори и да трябва да стигна някъде бързо. Не всяко изпреварване трябва да се случи сега, просто мога да изчакам,“ подчерта той.

Едно от основните правила по време на изпреварване е да имаш видимост какво се случва напред. "Хубаво е да познаваме обстановката, но не винаги това е възможно. Трябва да изпреварим по такъв начин, че да можем да се приберем и нито да притискаме човека и автомобила, които в момента изпреварваме, нито да рискуваме насрещен удар или най-вече изпреварване в сляпа зона. Т.е. винаги да имаме достатъчно видимост и да знаем в способностите на нашия автомобил,“ заключи европейският шампион по дрифт Александър Язов.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Гуцанов: С избора на Силви Кирилов за председател на НС вървим къ...
Как да намалим разхода на гориво през зимата
Лена Бориславова: Не мисля, че възелът ще се развърже
Waze с нова функция
Кирил Петков: Призовавам ГЕРБ да оттеглят техния кандидат за пред...
Времето тази сутрин: В Ахтопол бе 3 градуса, в Карнобат – минус 3...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).