Александър Мансур: Трябва да имаш работна етика и отговорност, а това в момента липсва
Не е достатъчно да трупаш експертиза, трябва да имаш работна етика и отговорност, а това в момента липсва. Това е може би едно от най-големите препятствия, пред които се изправят компаниите. Това каза предприемачът Александър Мансур в предаването "Човекът на фокус“ на Радио "Фокус“.
По думите му в момента младото поколение смята, че нещата стават бързо и лесно заради необятния достъп до всякакъв тип информация и технологии, но това не е точно така, подчерта Мансур.
Маркетингът и продажбите спрямо различните типове бизнес са коренно различни. "Знаем, че продаваме краен продукт по един начин, а бизнес отношения, партньорство или продукт, насочен към бизнеса, по коренно различен начин. Винаги може да създаваш съдържание, да пускаш реклами, но важно е в началото да има специфичен фокус преди да диверсифицираш в различните канали. Трябва да тръгнеш от стъпките А и Б: кой е моят потенциален клиент и къде се намира той, какво прави през деня, кои социални мрежи скролва, въобще използва ли социални мрежи. Започвайки от тук, проучвайки, ти разбираш какво трябва да направиш, за да изгрееш в социалните мрежи или в други социални канали. Прави го винаги през призмата на твоя потенциален клиент или бизнес партньор и почти няма начин да сбъркаш“, обясни предприемачът.
По думите му в момента начинът да достигнеш до голяма аудитория е чрез видео. "Но не какво да е видео, а видео, което е горещо за потребителите, което те искат да консумират и в което виждат стойност“, допълни Мансур.
Ако искаме социалните мрежи да работят за нас, тук гоним по-скоро високия обем, отколкото високото качество. "Социалните мрежи са един прекрасен свят, в който ти можеш да покажеш всичко – от ежедневния си живот, до бранда, начина, по който работиш, нещата зад кулисите на твоя бизнес. Това е силата да разпространиш твоето полезно съдържание, твоята добавена стойност до много хора, без да инвестираш в реклама“, обясни предприемачът.
Той посочи, че алгоритъмът, който работи в Тик-Ток в Китай е коренно различен от този за САЩ и Европа. "В Китай те искат да контролират децата да израснат в малко по-добра среда, за да може да са една стъпка напред в следващите поколения. Съдържанието, което те гледат, е полезно, то е тип "как да направя нещо, как да постигна нещо“, то е повече обучително. Докато това, което гледат нашите деца и в САЩ – масата е пълен боклук“, обясни Мансур.
Контролът върху достъпа на децата до интернет съдържание е много важен, подчерта Александър Мансур. "Ако оставиш детето ти за един час да играе на телефона и да прави каквото иска, на практика ти обричаш неговото пълноценно развитие. Това, което може да направиш, е да поставиш една рамка – 10-15 минути и после пауза, и това да се повтаря максимум четири пъти на ден. А това, което могат да правят бизнесите и всички създатели на съдържание, е да създават такова, което не просто е наситено с допамин и е интересно, а да дадат нещо полезно, стойностно“, коментира Мансур.