"Активни потребители": Плюсове и минуси при електронното плащане на сметките за ток

Автор: Харитина Агопян
Коментари (0)
11:31 / 21.11.2023
658
Удобството на електронното плащане на сметките за ток е основна причина за въвеждането му. Хората покрай пандемията се отучиха да чакат на дълги опашки на места с много други потребители и в този смисъл електронното плащане на сметки е плюс. Не всеки е готов за това, защото не всеки има банкова карта. Трябва да имате също устройство и известни умения, а има потребители, които нямат компютър, да речем и не желаят да използват тази опция. Това каза Богомил Николов от асоциация "Активни потребители" в "Денят на фокус" по Радио "Фокус".

Електронното плащане е огромно предимство за хората в малки населени места, където най-близката каса за плащане на сметката за ток е на 10-15 км от дома им. "За всички потребители е активна тази услуга. Ползването й все още не е задължително. Когато три четвърти от потребителите в дадена страна преминат към електронно плащане на даден тип услуга, на доставчиците много им се иска да прекратят традиционния начин на заплащане. Това не е добра практика, защото има сегмент потребители, например възрастните хора, за които електронните услуги не са толкова желани", отбеляза Николов.

"Засега няма законодателно решение, но не бих се учудил, ако стигнем до момента, в който да има законово ограничение за прекъсването на сметките в отоплителния сезон за хората със специални нужди – например енергийно бедните. Хората наистина трябва да следят сроковете на плащане и да не пропускат, защото доставката се прекъсва. Има държави, в които онези в невъзможност на платят са защитени от закон. В България не е така“, припомни събеседникът.

Ако потребителят е бил в болница или на почивка и не е осигурил на екип възможност да измери консумацията му, се начислява пълна мощност автоматично и това е проблем, смята Богомил Николов. Електронните услуги могат да помогнат в тази насока, като отчитането става дистанционно.

"Темата за електронните топломери е актуална от много време. При всички случаи има държавен стандарт и устройства, които не са одобрени и сертифицирани, не могат да се използват. Проблемът е, че ако сте абонат на даден топлинен счетоводител, той Ви предлага само един тип такова устройство и нямате право на избор. В този случай не можете да си купите устройства със същите функции на по-ниска цена, защото те се предлагат от друг топлинен счетоводител“, очерта казуса Богомил Николов.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Стопанинът на заразеното стадо във Велинград: Мисля, че няма чума...
Пътят през "Петрохан" е ужасен и непочистен, започва да натрупва ...
Европейската комисия може да спре всички пари по втория транш от ...
Бащата на починалото в линейка бебе: Това не е бърза помощ! Това ...
Бургаски съдии обсъдиха проблеми от тяхната практика
Движението на "Петрохан" е блокирано! Внимавайте!


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).