АПИ: Готови сме още днес да пуснем АМ "Струма"

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
10:36 / 23.08.2019
918
"Днес ще се направи изпитване на товароносимостта на платното към София. Предварителните резултати от пробите са много обнадеждаващи. Имаме готовност до края на деня да пуснем платното за движение в посока София". Това съобщи в предаването "Здравей, България"  по NOVA инж. Георги Терзийски, председател на Управителния съвет на АПИ.

В момента той прави проверка на място, за да установи докъде е стигнало почистването на отпадъците след пожара отпреди няколко седмици. Инж. Терзийски не се ангажира с прогноза кога точно те ще бъдат премахнати, но съобщи, че има предписание към пътната агенция от РИОСВ - Перник. До 2 септември АПИ трябва да почисти теренът, за който отговаря - 2,5 метра пространството под магистралата. "Община Дупница ни е сезирала през 2018 година. При последваща проверка не са открити отпадъци. От РИОСВ са ни сигнализирали на 20 август с предписание до 2 септември да се почисти", коментира шефът на Агенция "Пътна инфраструктура'.

"От вчера сме поискали контролните органи - РИОСВ и Община Дупница да ни укажат къде да депонираме. АПИ не се вайка пред медии и в студия, тя работи. Проблемът ще се реши когато цялото нещо бъде уредено законово", заяви още той.

Инж. Павел Диковски, член на УС на Българска камара "Пътища" направи прогноза за възстановяване на пътното съоръжение пред БНР:

"Аз не бих опровергал прогнозата на проф. Назърски, че са необходими два месеца (за пускането на движението в посока "Кулата"), но смятам, че това е оптимистичният вариант. Защото, ако се наложи да се подменя носеща греда, защото има увредени греди в крайните полета, за които тепърва изследванията ще покажат колко са увредени. Доколкото знам, се предвижда да се направи едно пробно натоварване на моста, което ще докаже степента на носимоспособност на съоръжението".

Направата на прогнози, преди да сме прочели текста на екпертизата, е боравене с доста неизвестни. Трябва да са ясни резултатите от експертизата, защото до този момент в България не сме имали такъв прецедент. Такъв пожар под транспортно съоръжение не сме имали. Изобщо пожар от този порядък, толкова дълговременен и с развитието на такава висока температура. Всичко, което знаем за деградацията на стоманобетоновите елементи в пожарни условия до момента, е малко теоретично.

Защо според него АПИ не е действала своевременно, след като е имало сигнали от страна на местната община, че има неправомерно складиране на материали:

"В случая АПИ е малко разширеният вариант. За мен там отговорността се носи от Областно пътно управление - Кюстендил, което е собственик на пътната мрежа в областта. Областно пътно управление е стопанинът на пътната мрежа, а пътно поддържащото предприятие, което е отговорно, също е във взаимовръзка. След като са установили, че има такива материали, е трябвало да направят всичко възможно да бъдат елиминирани и изнесени от това място", каза Диковски.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Сигнал за бомба в НДК
От 1 януари: В над 12 града водата ще мине 5 лева за кубик
Съдът не уважи исканията на шестима политици по казуса със залича...
МВР успокои: Няма открити взривни устройства при проверка на кури...
Доц. д-р Илиян Костов: Прецедент е да се взимат повторни проби от...
Приеха поредица препоръки срещу водната криза: Кои области са с н...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).