© | | Хотелиерите и ресторантьорите са оптимистично настроени за новата година да се намерят повече средства за външна и вътрешна реклама. Да се увеличат нискотарифните полети и страната да има позитивно послание към света - върху това трябва да се работи през годината, според председателя на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин."По предварителни резултати от колегите, които са по борсите и контакти, които имаме с наши партньори от другите страни, чертаят добър сезон. Особено добре очаква да се представи зимният туризъм. И трите курорта са в прекрасни възможности за реализиране на добър резултат. Също така добри са новините и за летните записвания.
Колегите ми от морето, пък и от вътрешността, обещаха да търсят резерви. Всеки един турист, който посети тази година нашата страна да ползва бонус в рамките на 30 евро - това, което го правят нашите конкуренти от Турция, Гърция, Хърватска. Всеки хотелиер, който може, да даде бонус - може да бъде масаж, спа услуга, атракция, анимация.
Имаме голям проблем с кадрите, не можем да ги задържим. Има глад на добри професионалисти заради ниския стандарт. Обучавайки нашия персонал, след това те са примамени от западноевропейски партньори.
С преместването на концесионирането от министерството на регионалното развитие към министерството на туризма ще има категоризиране на плажовете, заяви още Рагин.
Всеки плаж, всяка местност трябва да бъде анкетирана индивидуално, за да не се получи обратната страна. Трябва да се балансира много внимателно. Тези плажове, които не са атрактивни, там вече с общината може да се търсят и безплатни чадъри. В момента тече диалог и се търсят най-добрите решения, които да са в полза хем на гостите, хем да се запази имиджа на тези курорти.
При категоризирането ще има таван на цените на чадърите и шезлонгите на плажа, допълни Благой Рагин.
Източник: БНР |