КЗП предупреди: Внимавайте с рекламите на продукти за отслабване! | ||||||
| ||||||
Маргаритов потвърди, че схемата не е нова и Комисията за защита на потребителите е разглеждала подобни казуси. "Имаше такива случаи, ние знаем, опитвали сме се да се преборим с тях. Понякога сме успявали. В други случаи нашата юрисдикция няма такава екстериториалност. Проблемът много често опира до там, че ние стигаме до границите на нашите правомощия в рамките на Република България и оттам нататък имат думата колегите от ГД БОП“, обясни той. "Сайтовете и платформите, през които се промотират продуктите, най-често се регистрират извън територията на Европейския съюз. Това изключително много затруднява проследяването, издирването и намирането на тези лица“, добави Маргаритов. "Включването на известни личности в рекламите цели привличането на вниманието на потребителите и това да се създаде впечатлението, че тези личности са употребявали въпросните продукти и те са произвели върху тях въпросния чудодеен ефект, който се рекламира“, посочи още Маргаритов. "Когато използвате фалшива самоличност на съществуващ човек, представяйки че той има определено мнение по даден въпрос, това представлява и престъпление. В този смисъл считам, че ако и органите на разследването заработят по тези случаи, може да има по-голям прогрес в откриването на извършителите. Известно е, че в обмена на информация с държави, които не са от Европейския съюз, разследващите органи имат доста по-добри трасета и по-добри отношения, така че допускам, че и те ще бъдат ангажирани и ефективни“, допълни председателят на КЗП. Че една такава страница може да е фалшива подсказва отсъствието на данни за името и адреса на търговеца, наличието само на една форма за поръчки и невъзможността да се осъществи връзка по какъвто и да било друг начин. Индикация може да бъде и по-елементарният интерфейс, както и липсата на информация за правото на връщане на продукта в 14-дневния срок и за органите за алтернативно решаване на спорове. |