Кап. Герчев: С продажбата на "Перун" България ликвидира окончателно Националната си спасителна служба! | ||||||
| ||||||
"Протестът е насочен срещу действията на Изпълнителна агенция Морска администрация, централното ръководство. Нашите действия не засягат държавната морска власт и изпълнение на нейните функции, а на отделни нейни служители, чиято компетентност е като на лаици в морското спасяване и имаме дълбоки усещания за корупционни практики и конфликт на интереси. Аз не вярвам, че този кораб ще се нарежи на скрап, защото не е за нарязване. Всички твърдения, че има дупки са ала бала. Корабът е годен, но е изоставен. Ще бъде купен от една чуждестранна фирма, вероятно чрез поставени лица, за да може те да го ремонтират и да го докарат тука под друго име, както вече са направили същия опит с украински кораб, който стои в Бургас под друго име. Корабът "Перун" е уникален и универсален, нито един от корабите от тази серия не е изоставен до сега. България като ликвидира Националната си спасителна служба, не и остава нищо друго освен да демонстрира конвенцията, която е ратифицирала. Тази конвенция е за морско търсене и хуманитарно спасяване. Кой може да си позволи да денонсира такъв документ? Никой, абсурд! Появиха се данни, че пътническо компании ще правят посещения. Има задължения по Международната морска организация, че всяка компания, която организира такива посещения трябва да съгласува със спасителната служба на съответната държава организацията за бърза реакция в случай на бедствие. Като няма спасителна служба с кого ще сключват споразумение? С тези "цървулчета", които стоят там извадени до яхт клуба на Морска гара. Те са доставени с европейски пари и трябва да бъдат за крайбрежно спасяване. Преди два дни бях приет от Окръжния прокурор, който ми каза, че те нямат пълномощия да се намесят. Аз съм от стара коза яре, работил съм в международни организации. Не може една държавна структура при сигнал за нарушение на националната сигурност, да не вземе превантивни мерки. Трябва да се възстанови Морската спасителна служба, но във формат, какъвто трябва да бъде. Участвам в този протест като човек, който е длъжен да пропагандира морската безопасност във всички нейни сфери. Затова настояваме да се спре с търга, има юридически неточни неща в документите. Корабът е дизел електроход, което е превъзходство за кораби от този тип. Обявяват мощност 950 киловата, но истината е, че са две по 1950 киловата. Бил изгнил, можело да потъне. Корпусът му е 22-24 мм, а изискванията за обикновен влекач са 8 мм. Констатирани са десетина случая, където е намаляла дебелината с 1 мм. Важен е корпусът, главният двигател, настройката на механизма. Познавам отлично кораба, аз съм първия му капитан. Настройката е от специална сплав и не може да корозира. Този кораб е перфектен и за обучение на ученици и студенти. С "Перун" може да се помогне на морското образование, което, горкото, едва диша. Не става обучение с катерчета. Искаме оставки на ръководството на Морска администрация-София", каза кап. Герчев. Какво още коментира кап. Герчев вижте във видеото! |
Още по темата: | общо новини по темата: 2 | ||||
|