Важно съобщение от НАП, касаещо търговците | ||||||
| ||||||
Основните въпроси, които поставиха ритейл веригите на срещата, бяха свързани с 24 - часовия срок преди блокиране, денонощната поддръжка на свързаността на фискалните системи с НАП, бъдещите стъпки по отношение на фискализацията. От сдружението подчертаха, че членовете му са направили значителни инвестиции и са вложили усилия, за да приведат дейността си в съответствие с Наредба Н-18. От сдружението заявиха на срещата подкрепа към философията на наредбата, валидната й цел - да ограничава отклонението от облагане и да способства за конкурентна бизнес среда. "За нас е важно бизнесът да изсветлее, защото това означава равнопоставеност и по-добри условия за всички на пазара“, подчертаха членовете на Сдружението. По време на дискусията стана ясно още, че с последните изменения на Наредбата вече е създадена възможност за дистанционна поддръжка на фискалните устройства за фирмите, които ги обслужват. Това е възможно чрез т.нар. втори канал за предаване и получаване на данни. Чрез него ще може от разстояние да се актуализира софтуера и да се отстраняват повреди в касовите апарати в много по-кратки срокове. От приходната агенция съобщиха още, че вече е осигурен денонощен мониторинг на системите за обмен на данни с фискалните устройства не само от НАП, но и от външен доставчик. На срещата бе коментирано и създаването на работни групи с участието на бизнеса, разработчиците на софтуер и експерти на НАП, в които да бъдат обсъдени всички специфики на Наредба Н-18 и откритите въпроси по прилагането й. Заместник изпълнителният директор на НАП Пламен Димитров припомни, че преди близо две години НАП е поела ангажимента всички промени в Наредба Н-18 да бъдат алтернативни, а не императивни, като всички следващи изменения ще бъдат плод на разговори, дискусии и изработване на правила, заедно с бизнеса, в условията на открит диалог и консенсус. Всяка иновация, която не компрометира фиска, може да бъде обмислена и това ще бъде направено, подчерта той. |