Общината за упреците на строителния бизнес: Длъжни сме да проверим всеки сигнал | ||||||
| ||||||
Местната администрация вече се е запознала с петицията на представители на строителния бизнес, в която се настоява властта да чуе мнението на бранша вместо да абсолютизира претенции на "група граждани, представляващи елементарна демагогия от кухи фрази". Независимо, че в повечето случаи става въпрос за напълно законни процедури, през които минават собственици и инвеститори, когато се стигне до реално строителство голяма част от съседите реагират, имат притеснения, може би основателни, че се заема от свободното пространство около жилищата им, обясни зам.-кметът. Една от причините за тази на практика късна реакция е, че малко от гражданите са наясно с правата си и обръщат внимание на съобщенията, които са получили, според изискванията на закона. Зам.-кметът подчерта, че независимо от характера на жалбите, общината е длъжна да започне проверка - по документи и на място. Ако съответният обект надхвърля правомощията й, сигналът се изпраща до ДНСК. Във връзка с оплакванията на бранша за просрочването при издаване разрешителни, Коларска обясни, че при неспазване на сроковете, регламентирани от ЗУТ, се налагат санкции. Има обаче по-сложни процедури, например при промяна на ПУП, където се налага съгласуване с различни институции и уведомяване на много заинтересовани страни, което отнема и повече време, допълни зам.-кметът по строителството на община Бургас. Източник: в. 24 часа |