Градовете с над 30 хил. души население задължително ще изграждат велоалеи | ||||||
| ||||||
Градовете с население под 30 хил. ще разработват такива планове с решение на общинския съвет, предвиждат промените. Велосипедните маршрути ще се определят като два вида - ежедневни и с цел отдих и развлечение. Отделно те ще се категоризират като транзитни и довеждащи. Разликата между двете категории е в скоростта на движение - съответно 30 км/ч и 20 км/ч, става ясно от наредбата. Планът за развитие на велотранспорта в градовете трябва да се интегрира в общия устройствен план, подробните устройствени планове и транспортните планове, посочва се още в наредбата. Велотрасетата могат да се проектират като самостоятелни алеи и ленти или да споделят с пешеходното и автомобилното движение. В тази връзка местните администрации трябва да изработят и план за организация на движението в зоните на кръстовищата, през които преминават различните участници в движението. В наредбата се дава и схема за определяне на броя велостоянки на велопаркингите. За складове например се препоръчва 1 място на всеки 950 кв.м площ, за търговски центрове и административни сгради - по 1 място на 100 кв.м брутна отдаваема площ, при бизнеса с търговия на едро - една десета от броя на осигурените паркоместа за автомобили, за заведенията - 1 място на всеки 7 места за хранене, за хотелите - 1 място на всеки 10 стаи и т.н. Източник: investor.bg |