© | Над 60 на сто ръст на записванията за предстоящия туристически сезон има от Полша, Словакия, Унгария и Германия. Това съобщи Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма. Според данни на Министерството на туризма близо 60% от летовниците, посетили България, се връщат да почиват отново у нас. Това се отнася особено за традиционните ни пазари Русия, Великобритания и Полша.Има и 20% ръст на туристи от Германия, с 35% са се увеличили чартърите до 9 френски града. Ръстът на вътрешния туризъм е в рамките на 5,6 на сто, което е най-високото ниво в ЕС, по данни на Евростат.
2016 г. ще бъде много натоварена и за българския културен туризъм, прогнозира Румен Драганов, цитиран от БТА. Според него все по-често летовници от Черноморието търсят пътувания и към вътрешността на страната, а новите технологии водят туристите дори на труднодостъпни места.
9 на сто е делът на културния туризъм през 2015 г., което е с 2 пункта повече в сравнение с предходните години", каза Румен Драганов. Той отбеляза, че една от най-търсените туристически дестинации е Дворецът в Балчик, който през летния сезон се радва на над 180 хиляди посетители, главно от Румъния.
Над 40 хил. дневни посещения има в Стария град на Несебър в пика на сезона през юли и август. Огромен интерес предизвикват и старините, които се реставрират и се социализират по програми на ЕС. Откриването и експонирането на мощите на св. Йоан Кръстител в Созопол също генерира близо 250 хил. допълнителни посещения към тази дестинация, отбеляза Драганов.
Сред останалите най-предпочитани дестинации са Жеравна, Казанлък, Пловдив и София. Част от летовниците използват коли под наем и това им дава възможност да посещават обекти в Странджа, в източните Родопи и Стара планина. Фестивалът в Рожен например концентрира интереса на близо 300 хил. души. Туристите често пътуват и до Шумен и Велико Търново.
Старата столица се утвърждава като културна дестинация номер едно по брой туристически посещения, свързани с историята на страната.
Приложенията за мобилни устройства на туристическите компании насочват пътуващите по маршрутите, дават им пълна информация за забележителностите по пътя, както и за всички видове услуги в региона - настаняване, хранене, медицински услуги, козметика, фризьорство. |