В началото на 2015 година договорът с фирмата, която се грижи за изправността на устройствата, изтече, съобщава вестник "Телеграф". Развалените камери събираха прах в сградата на националната полиция, докато договорът се поднови.
За да се справят с проблема, преди всичките "подвижни очи" на КАТ да се развалят, от Министерството на вътрешните работи задействаха миналата есен обществена поръчка за избор на фирма, която да започне да ремонтира устройствата.
"Вече имаме договор с дружество и ремонтите започнаха", заявиха от "Пътна полиция".
Очаква се в началото на летния сезон 148-те камери да работят без проблем и да дебнат за превишена скорост от всички краища на страната.
В момента заради проблема в Пловдив няма мобилни уреди, с които да се следи дали колите се движат прекалено бързо.
В София пък нямат нито един радар с инфрачервена камера, който да улавя бързаците на пътя в тъмната част на денонощието. Извън строя в страната има само мобилни устройства, а всичките 25 стационарни уреда снимат нарушителите без грешка.
За превишена средна скорост пък се следи на магистрала "Люлин". Двете жълти на цвят "очи" са монтирани преди и след третия тунел в посока от София към Перник. Те снимат между 100 и 150 коли на ден. Радарът преди Орлов мост в София не засича нарушители от няколко месеца.